پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 306975

به گفته یک عضو کمیته علمی کشوری کرونا جوانان هم ممکن است دچار نوع سخت کرونا ‌شوند و از دنیا روند و به همین دلیل باید به شدت مراقب این بیماری باشند و به کلی گویی‌ها توجه نکنند.

چرا جوانان باید کرونا را جدی بگیرند؟

سلامت نیوز:به گفته یک عضو کمیته علمی کشوری کرونا جوانان هم ممکن است دچار نوع سخت کرونا ‌شوند و از دنیا روند و به همین دلیل باید به شدت مراقب این بیماری باشند و به کلی گویی‌ها توجه نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،علیرضا ناجی با انتقاد از این موضوع که عده‌ای از افراد می‌گویند ما جوان هستیم و دچار نوع سخت این بیماری نمی‌شویم؛ گفت: در مورد کسی که دچار بیماری عفونی همانند کووید می‌شود هیچ گونه ضمانتی وجود ندارد که مشخص شود چه اتفاقی برای او رقم می‌خورد و واکنش های ایمنی بین افراد متفاوت است. این که جوان‌ها نسبت به پیر‌ها بیماری کمتری می‌گیرند یا سبک‌تر می‌گیرند و این که آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر درگیر می‌شوند یکسری کلی گویی است و فرای این کلی گویی‌ها واقعیت‌هایی وجود دارد.


 عضو کمیته علمی کشوری کرونا افزود: یک مطالعه‌  روی ۳ هزار جوان ۱۸ تا ۳۴ که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، انجام شد و این مطالعه نشان داد که نزدیک ۲۰ درصد از این افراد از بخش عمومی به بخش ICU رفتند و حالشان بد شد و ۳ درصد از آن‌ها هم بدحال شدند و این یعنی جوان‌ها هم بیماری وخیم می‌گیرند و از دنیا می‌روند و به همین دلیل باید کلی گویی‌ها را کنار بگذاریم.


استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: به علاوه باید این موضوع را در نظر بگیریم که مبتلایان به کرونا که بهبود می‌یابند ممکن است یک سوم عوارض این بیماری را تاچندین ماه داشته باشند و تا مدت‌ها با عوارضی نظیر خستگی، بدن درد، عوارض قلبی، تپش قلب، بیماری‌های ایمونولوژی، بیماری‌های نورولوژی و حتی عوارضی همچون پارکسینسون مواجه باشند.


وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری کرونا دارید؟، ادامه داد: به طور کلی مصرف ویتامین‌ها و تغذیه درست، استراحت کافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این خصوص که بهتر است بیماران چه دارویی را مصرف کنند بستگی به شرایط آن‌ها دارد و پزشکشان باید در این مورد تصمیم بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha