مراسم عروسی، یکی از مهم ترین شب‌های زندگی هر فردی است و همه تلاش می‌کنند تا این شب بدون هیچ نقصی انجام شود. اما تشریفات عروسی چیست و به شکلی باید انجام شود؟ چه کارهایی شب مراسم عروسی را منحصر به فرد می‌کند؟ برای تجربه یک مراسم ازدواج به یاد ماندنی چقدر برنامه ریزی لازم است؟ با بیا تو عروسی همراه باشید تا گام به گام انجام تشریفات مراسم عروسی را دوره کنیم تا در شب عروسی شما هیچ کم و کسری نباشد و با به یاد آوری آن شب لبخند به لبتان بنشیند.

تشریفات مجالس عروسی/ چه کارهایی مراسم عروسی را منحصر به فرد می‌کند؟

سلامت نیوز:مراسم عروسی، یکی از مهم ترین شب‌های زندگی هر فردی است و همه تلاش می‌کنند تا این شب بدون هیچ نقصی انجام شود. اما تشریفات عروسی چیست و به شکلی باید انجام شود؟ چه کارهایی شب مراسم عروسی را منحصر به فرد می‌کند؟ برای تجربه یک مراسم ازدواج به یاد ماندنی چقدر برنامه ریزی لازم است؟ با بیا تو عروسی همراه باشید تا گام به گام انجام تشریفات مراسم عروسی را دوره کنیم تا در شب عروسی شما هیچ کم و کسری نباشد و با به یاد آوری آن شب لبخند به لبتان بنشیند.


پیش از این که به سراغ انجام پیش نیازهای مراسم ازدواج برویم، ابتدا لازم است تصمیمات مهمی بگیرید و چند سؤال از خود بپرسید.
دوست دارید مراسم ازدواجتان دوستانه و خانوادگی باشد یا یک مراسم مجلل؟


چقدر بودجه دارید؟


چند مهمان دارید؟


روز دقیق عروسی خود را مشخص کرده اید؟

قدم اول | انتخاب تالار


تصور کنید 6 ماه دیگر تاریخ مراسم ازدواجتان است، ساکن تهران هستید و تا کنون هیچ کاری برای مراسمتان انجام نداده اید؛ اولین کاری که باید بکنید چیست؟ انتخاب تالار یا باغ عروسی.


برای انتخاب تالار یا باغ مورد نظر خود می‌توانید در سایت بیا تو عروسی، بهترین تالار عروسی یا باغ تالار عروسی را انتخاب و شهر مورد نظر خود را پیدا کنید. حال رو به روی شما فهرستی از باغ و تالارهای مختلف قرار گرفته و نوبت آن رسیده تا با آن‌ها تماس بگیرید.

در انتخاب باغ یا تالار چند فاکتور نقش اساسی دارد: موقعیت مکانی، قیمت، و امکانات تالار.


قدم دوم | انتخاب ساق دوش
ساق دوش‌های خود را انتخاب کنید. معمولاً ساق دوش‌های عروس و داماد در ایران از دوستان نزدیک، خواهر و بردار، یا فامیل انتخاب می‌شوند و نقش اساسی آن‌ها در عکاسی فرمالیته پیش از ازدواج است. اما در سایر کشورها ساق دوش عروس و داماد، کلیدی ترین نقش‌های مراسم عروسی را بر عهده دارند و باید حواسشان به تمام جزئیات باشد.

قدم سوم | مکان عکسبرداری و فیلمبرداری فرمالیته

مکانی که می‌خواهید در آن عکاسی و فیلم برداری فرمالیته خود را انجام دهید را مشخص کنید. بسیاری از عروس و دامادها مدتی پیش از مراسم عروسی برای عکاسی و فیلم برداری یک مکان زیبا مثل باغ عمارت را انتخاب می‌کنند تا در آن عکس‌هایی برای آلبوم خاطرات خود بگیرند.


برای پیدا کردن یک محل خوب، می‌توانید در سایت بیا تو عروسی لوکیشن‌های خوبی را در تهران و شهرهای دیگر پیدا کنید.

قدم چهارم | مشخص کردن گروه های جشن عروسی
گروه‌هایی که در مراسم عروسی شما نقش کلیدی دارند را انتخاب کنید. گره‌هایی مثل آتلیه و فیلم برداری، عکاسی، و موسیقی. اگر لازم است از دو ماه قبل آن‌ها را رزرو کنید تا مشکلی پیش نیاید.


قدم پنجم | شام عروسی
غذا و شام یکی از مهم ترین قسمت‌های جشن عروسی و یکی از مهم ترین معیارهای سنجیده شدن مهمانی شما توسط مهمانان است. احتیاجی نیست خیلی نگران غذا باشید، چون معمولاً سالن و تالارها این گزینه را به صورت پکیج دارند. تنها کاری که باید بکنید، چک کردن کیفیت غذا است. به خاطر داشته باشید که همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.


قدم ششم | خرید عروسی
خریدهای لازم را انجام دهید. این خرید شامل لباس عروس و داماد، انگشتر عروس و داماد، سرویس طلای عروس، سرویس ساعت عروس و داماد،

قدم هفتم | آرایشگاه عروس
آرایشگاه عروس مد نظرتان را پیدا کنید و از یک ماه پیش وقت بگیرید. معمولاً آرایشگاه‌ها پکیج عروس دارند و قیمت این پکیج‌ها از یک تا 5 میلیون تومان است. شما می‌توانید در سایت ما، بیا تو عروسی، سالن مد نظر خود را پیدا کنید و وقت بگیرید.
قدم هشتم | کارت دعوت عروسی


طرح کارت دعوت و کیک عروسی را مشخص کنید و آن را سفارش دهید.


قدم نهم | جزئیات جشن عروسی
جزئیات مراسم مانند دکوراسیون و رنگ سالن، طرح سفره عقد، نوع گل آرایی، دسته گل عروس، رقص عروس و داماد، و کیفیت ظروف و وسایل سالن را چک کنید. معمولاً شیرینی و میوه جشن عروسی خارج از عهده سالن است و باید خودتان آن‌ها را تهیه کنید و تحویل سالن بدهید.

قدم آخر تشریفات مراسم عروسی
دیگر نگران هیچ چیز نباشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که ایده‌های خود را برای مراسم عروسی یادداشت کنید و یک دفترچه را به این کار اختصاص دهید. یک بازه زمانی 6 ماهه برای برنامه ریزی کامل کارهای ازدواج کافی است و همه چیز بی نقص پیش خواهد رفت. سایت بیا توعروسی بستری است که برای نو عروس و دامادها گردآوری شده تا بدون هیچ مشکلی به انواع خدمات عروسی دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا به شما در زمینه عروسی و مراسم‌های آن مشاوره‌های لازم را بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha