رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر ضرورت تسریع در واردات واکسن استاندارد به منظور کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ در کشور تاکید کرد.

نیاز فوری به سه میلیون دوز واکسن کرونا/زمان طلایی را از دست ندهیم

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر ضرورت تسریع در واردات واکسن استاندارد به منظور کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ در کشور تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی، با اشاره به مباحث تعرفه بخش خصوصی و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه اظهار کرد: در بخش خصوصی هزینه تمام شده خدمات طبق قانون باید اعمال شود و در بخش دولتی نیز مسائل در مسیر دیگری حرکت می‌کند لذا تا زمانی که موضوعات مسیر درست خود را طی نکنند، مشکلات وجود خواهندداشت.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،وی افزود: اعتقاد در مجلس نیز بر این است که گره زدن تعرفه بخش خصوصی و دولتی به یکدیگر و همچنین سلب اختیار تعرفه گذاری از سازمان نظام پزشکی مشکل اصلی بوده و باید این موضوع در احکام دائمی برنامه توسعه حل و فصل شود که مجلس نیز باید برای حل مشکل کمک کند.


ظفرقندی ادامه داد: طبق قانون بیمه همگانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی باید هزینه واقعی خدمات محاسب شده و بر اساس آن تعرفه‌ها اعلام و تعادل منابع و مصارف نیز لحاظ شود.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به جلسات و رایزنی‌های سازمان نظام پزشکی با سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های مکرر توانستیم ۸ درصد افزایش گلوبال تعرفه‌ها را برای ۶ ماه دوم سال ۹۹ در شورای عالی بیمه به تصویب برسانیم و دلایل و مطالعات ما در این زمینه مورد قبول سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفت و حتی مذاکراتی در خصوص اجزای تعرفه‌ها داشتیم که مقرر شد در ویزیت ۲۵ درصد؛ در هتلینگ ۳۷ درصد، جز فنی هشتک دار ۴۰ درصد و جز فنی بدون هشتک ۲۵ درصد افزایش لحاظ شود.


ظفرقندی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در تأمین هزینه‌های سرباری کرونا ریالی کمک از جایی دریافت نکرده است، تصریح کرد: بخش دولتی در تأمین هزینه‌های سرباری از سوی خیرین و دولت کمک‌های زیادی گرفت اما با وجود هزینه‌های سرسام آور سرباری کرونا به ویژه در بخش ICU، همکارانمان در بیمارستان‌های خصوصی هیچ نوع کمک مالی نگرفتند.


وی در خصوص نگرانی برخی از اعضای شورای عالی مبنی بر اینکه افزایش ۸ درصد گلوبال تعرفه‌ها این باور را ایجاد نکند که تعرفه‌ها در بهمن ماه افزایش داشته لذا برای سال ۱۴۰۰ نیازی به تعیین تعرفه نداریم، اظهار کرد: مذاکرات زیادی انجام شده و این ۸ درصد افزایش در واقع پله‌ای برای تعیین تعرفه سال ۱۴۰۰ است و این به عنوان تعرفه معوق اعلام شده است.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به حل و فصل مشکلات پزشکان جوان اشاره کرد و گفت: سالی ۳ هزار درخواست گوداستندینگ در نظام پزشکی ثبت می‌شود که نشان از تمایل همکاران برای مهاجرت دارد و باید مشکلات آنها را بررسی کنیم و شرایط را برای ادامه فعالیت و ماندن در کشور مهیا نمائیم.


ظفرقندی با گریز به مبحث واکسن کرونا و اینکه ۷۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در افراد بالای ۷۰ سال رخ می‌دهد، تصریح کرد: تنها راه کاهش مرگ و میر واکسیناسیون بوده و باید واکسن استاندارد را تهیه کنیم. برای کاهش مرگ و میر به ۳ میلیون دوز واکسن فوری نیاز داریم و نباید زمان طلایی را برای تهیه و توزیع واکسن از دست بدهیم و در اسرع وقت باید کادر درمان و گروه های آسیب پذیر واکسینه شوند.


وی ضمن اظهار خوشحالی از تلاش متخصصان داخلی برای تهیه و تولید واکسن بومی، تصریح کرد: تا زمان تولید انبوه واکسن داخلی باید واردات واکسن استاندارد به فوریت انجام شود و هر جا که دست دولت بسته است می‌توان از بخش خصوصی کمک گرفت.‌


ظفرقندی ضمن اشاره به اینکه مذاکراتی در زمینه تهیه واکسن انجام داده ایم، ادامه داد: با راه های میانبر می‌توانیم این واردات را انجام دهیم که اگر مساعدت در انتقال ارز صورت گیرد تا دو هفته دیگر واکسن در اختیارمان قرار می‌گیرد تا حداقل گروه های پرخطر را واکسینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha