پاسخ این سوال مقدار زیادی به آب و هوای زمین کشاورزی که قصد پرورش نهال ها را در آن دارید ، بستگی دارد. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام خرید نهال گردو؛ سودهی بیشتری می تواند داشته باشد ، حقیقت امر این موضوع مبحث نسبتا پیچیده ای می باشد زیرا به طور کل نهال های گردو ، تمایل به آب و هوای معتدل دارند ، اما در سمت مخالف تمام نهال های گردو مناسب مناطق سردسیر نمی باشند و نسبت به گرما حساسیت زیادی نشان می دهند .

معرفی بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر و گرمسیری

سلامت نیوز:پاسخ این سوال مقدار زیادی به آب و هوای زمین کشاورزی که قصد پرورش نهال ها را در آن دارید ، بستگی دارد. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام خرید نهال گردو؛ سودهی بیشتری می تواند داشته باشد ، حقیقت امر این موضوع مبحث نسبتا پیچیده ای می باشد زیرا به طور کل نهال های گردو ، تمایل به آب و هوای معتدل دارند ، اما در سمت مخالف تمام نهال های گردو مناسب مناطق سردسیر نمی باشند و نسبت به گرما حساسیت زیادی نشان می دهند .

اینکه در هر منطقه ای از آب و هوا چه نهال گردویی، مناسب می باشد موضوع این مقاله می باشد که در ادامه به معرفی خرید انواع نهال گردو؛ مناسب مناطق سردسیری و گرمسیری می پردازیم و یا به معرفی ارقام نهال گردو جدیدی مانند : نهال گردو ایتاکا یونانی ، نهال گردو پورتوریکو و .. می پردازیم . اما اولین مسئله ی مهم این است که :


از کجا می توان خرید نهال گردو مطمئنی انجام داد ؟
گلد نهال بزرگترین و برترین مرکز تولید و عرضه ارقام نهال های گردو در ایران محسوب می شود.”گلد نهال سالانه بیش از دو میلیون اصله نهال در سال 1399 تا 1400 تولید و به سراسر شهرهای ایران عرضه کرده است و امید دارد در سال های آینده این تعداد نهال گردو؛ را به بیشترین عدد خود برساند تا با کاشت نهال گردو و سودهی حاصل از آن زندگی بسیاری از کشاورزان رونق یابد.” گلد نهال با تولید بیش از 28 رقم از انواع نهال گردو یکی از بهترین تولید کنندگان نهال در کشور بشمار می رود .


شما می توانید جهت خرید نهال گردو گلد نهال ؛ تنها به نشانی سایت ما مراجعه نمایید .


معرفی بهترین نژاد نهال گردو ایران :
معمولا پاسخ این سوال به باردهی درخت گردو مرتبط می شود ، تمامی کشاورزان سال ها با صرف هزینه ی بسیار زیاد ، گاها حتی بدون داشتن آب کافی حتی با یک کوزه ، آب بر سر درخت خود می برند تا هنگام به بلوغ رسیدن درخت گردو بتوانند از آن بیشترین بازدهی را کسب نمایند ،اما اولین گام قبل از کاشت گردو ؛ انتخاب نهال گردو مناسب کاشت در هر منطقه می باشد .

درخت گردو به شرایط اتمسفری بسیار زیاد حساس می باشد ،بلایت گردو و یا شانکر باکتری گردو می تواند اگر نهال شما مقاوم نباشد آن را از پا در آورد . گردو یک گیاه کاملا حساس به شرایط آب و هوایی می باشد ، شاید هم از همین جهت است که ضرب المثلی در این زمینه می گوید : هر گردی ، گردو نمی شود . حقیقت امر این است !


 پس بهترین نهال گردو ؛ کاملا با ارتفاع محل کاشت و جغرافیای زندگی شما رابطه ی مستقیم دارد که در زیر به ترتیب به معرفی نهال های مناطق سردسیر آغاز و به مناطق گرمسیر خواهیم رسید .


و اما معرفی بهترین نهال گردو مناسب مناطق سردسیر :
درختان گردو در سالیان گذشته تغییرات بسیار زیادی را داشته اند ، در زمان قدیم از گردو ها در مناطق سردسیر ، کاربرد داشته است ، اما به لطف واردات ارزشمندی که توسط باغداران صورت گرفته است ، نهال های گردوی مقاوم به گرما هم بومی شده است ، همچنین در مناطق سردسیر هم دیگر درخت گردو ، شکوفه هایش از بین نمی رود ، زیرا نهال گردویی مانند : نهال گردو چندلر ،مقاوم به سرما می باشد و از ارتقاع 800 الی 1500 باردهی بسیار مناسبی خواهد داشت .


 اگر در مناطق بسیار مرتفع تر می باشد می توانید در ارتفاعات 1500 الی 2300 متر هم از نهال های گردو فرنور بهره مند شوید .

و در آخر نهال های گردو مناسب مناطق معتدل چه می باشد :
در مناطق معتدل دست ما بیشتر باز می باشد ، از قدیم گردو های تویسرکان بسیار مورد استقبال قرار می گرفته است .از دیگر انواع خرید نهال گردو ؛ مناسب این مناطق می توان به نهال گردو خوشه ای ؛ نهال گردو فرانکت ؛ نهال گردو کانادایی ؛ نهال گردو پدرو ؛ نهال گردوی دماوند و ... می باشد . کاشت گردو؛ در ایران جزو مشاغل پر بازده قرار گرفته است؛ به این معنا که 1 باغ گردو تعداد افراد زیادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می کند .


اما بهترین نهال گردو گرمسیری چه نهال هایی می باشد ؟
در قدم اول باید دست نهال کاران ایرانی را بوسید ! بله اگر نهالستان های گردویی مانند : نهالستان گلد نهال ، وجود نداشت حقیقت امر امروزه نمی توانستیم خرید نهال گردو؛ را در استان های کم ارتفاع و گرمسیر توصیه نماییم ، نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال ، یکی از گونه های بسیار مقاوم به مناطق گرمسیر بوده و ریشه های نهال ، ساقه آن مقاومت مناسبی دارند .


مناسب کاشت و پرورش بذر یا نهال آن در ارتفاعات 600 الی 1000 متر نهایت می باشند و مغز های گردوی نسبتا کوچک دارد . رقم دوم نهال گردویی که بومی کشور آمریکا می باشد ، گردو پکان می باشد که در متطق بسیار گرمسیر مانند : استان های شمالی کشور ، رشت ، ماذندران ، گلستان و یا جنوب کشور مانند ، بوشهر ، آبادان و ... مناسب می باشد . یکی از گران ترین و لاکچری ترین گردو های جهان محسوب می شود و قیمت نهال گردو ؛ این رقم در دسته نهال های گران به حساب می آید .


خرید نهال خود را چطور می توان از نهالستان گلد نهال را انجام داد :
شما میتوانید خرید نهال؛ خود را با خیالی آسوده از ما انجام دهید . تولید و عرضه ی تمامی ارقام نهال همراه با ضمانت بازگشت کالا بوده و با مجوز سازمان جهاد کشاورزی می باشد، ارسال نهال به تمامی نقاط کشور ظرف 48 ساعت ، مشاوره ی ایگان جهت راه اندازی باغ ،استعلام قیمت نهال و ... تمامی خدماتی که تنها با یک تماس نسبت به خرید نهال گردو از نهالستان گلد نهال ( goldnahal.ir ) صورت دهید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha