مراقبت از ناخن‌ها یکی از فعالیت‌هایی است که اغلب افراد کمتر به آن اهمیت می‌دهند. این موضوع تنها زمانی به یک مسئله مهم تبدیل می‌شود و جلب توجه می‌کند، که سلامت ناخن‌ها در حالت بحران قرار گرفته و بیش از همیشه شکننده، نازک و کدر شده‌‌اند و باید درمان‌های جدی را روی آن‌ها پیاده سازی کرد. بنابراین همانگونه که روتین روزانه پوست برای تامین سلامت پوست صورت برایتان اهمیت دارد، اقداماتی را به صورت روزانه برای سالم نگه داشتن ناخن‌ها انجام دهید. با این کار هم ناخن‌های سالمی دارید و هم می‌توانید شکلی زیبا، بلند و کشیده به آن‌ها بدهید. در ادامه به شما قدم‌هایی ساده اما مهم را برای مراقبت از ناخن یادآوری می‌کنیم.

چگونه ناخن های بلند و سالم داشته باشیم؟

سلامت نیوز:مراقبت از ناخن‌ها یکی از فعالیت‌هایی است که اغلب افراد کمتر به آن اهمیت می‌دهند. این موضوع تنها زمانی به یک مسئله مهم تبدیل می‌شود و جلب توجه می‌کند، که سلامت ناخن‌ها در حالت بحران قرار گرفته و بیش از همیشه شکننده، نازک و کدر شده‌‌اند و باید درمان‌های جدی را روی آن‌ها پیاده سازی کرد. بنابراین همانگونه که روتین روزانه پوست برای تامین سلامت پوست صورت برایتان اهمیت دارد، اقداماتی را به صورت روزانه برای سالم نگه داشتن ناخن‌ها انجام دهید. با این کار هم ناخن‌های سالمی دارید و هم می‌توانید شکلی زیبا، بلند و کشیده به آن‌ها بدهید. در ادامه به شما قدم‌هایی ساده اما مهم را برای مراقبت از ناخن یادآوری می‌کنیم.


رعایت بهداشت؛ ساده‌ترین و مهم‌ترین ترفند مراقبت از ناخن
شستن دست‌ها و دور نگه داشتن آن‌ها از باکتری ساده به نظر می‌رسد. اما بهتر است بدانید که این قدم ساده، سرنوشت‌سازترین نتیجه را بر سلامت پوست دست و ناخن‌های شما دارد. شاید تصور کنید که ناخن‌ها به دلیل ماهیت محکم بودن، نمی‌توانند با آلودگی تحت تاثیر قرار بگیرند. اما این باور کاملا غلط است. چراکه اگر به شکل اصولی ناخن‌ها را در هنگام شستشوی دست از آلودگی پاک نکنید، باکتری‌ها به سادگی زیر ناخن و گوشه‌هایی از سطح آن تجمع می‌کنند. تجمع باکتری در طولانی مدت باعث می‌شود تا به مشکلاتی مانند قارچ ناخن مبتلا شوید. در بهترین حالت نیز این باکتری‌ها باعث نازک‌شدن سطح ناخن‌ها می‌شوند.


بنابراین هنگام شستشوی دست‌ها، زمان و تمرکز کافی برای تمیز کردن ناخن از آلودگی‌ها بگذارید. پیشنهاد ما به شما این است که یک فرچه کوچک یا مسواک نرم مخصوص ناخن‌های خود خریداری کنید و در هفته حداقل دوبار زیر ناخن و گوشه‌های سطح آن را با فرچه بشویید. همچنین برای شستن دست‌ها از صابون استفاده نکنید.


فرمولاسیون صابون به گونه‌ای است که باعث خشکی دست و همچنین خشک شدن سطح ناخن می‌شود و این فرایند می‌تواند ناخن‌های شما را به مرور زمان در معرض شکنندگی قرار دهند. بنابراین از شوینده‌هایی استفاده کنید که درصدی مرطوب کننده و نرم کننده در ترکیبات خود دارند. این روزها انواع این شوینده‌های سازگار با پوست را می‌توانید با خرید آنلاین لوازم آرایشی نیز تهیه کنید.


ویتامین رسانی به ناخن‌ها با کمک روش‌های طبیعی
اگر می‌خواهید علاوه بر تامین سلامت ناخن، ظاهری جذاب، کشیده و براق به آن‌ها ببخشید باید علاوه بر انجام فعالیت‌های روزانه، اقداماتی متفاوت نیز انجام دهید. ویتامین رسانی به ناخن با کمک مواد طبیعی و ارگانیک یکی از همین فعالیت‌ها است.


روغن نارگیل یک دوست وفادار و یک همراه خوب برای سلامت است. حتما بارها شنیده‌اید که استفاده از این روغن تاثیر چشمگیری بر حفظ سلامتی پوست و مو دارد. جالب است بدانید که روغن نارگیل می‌تواند یک لایه محافظتی موثر برای استحکام ناخن‌ها باشد. بنابراین می‌توانید حداقل سه بار در هفته، سطح ناخن را با روغن نارگیل ماساژ دهید.


یکی دیگر از راه‌هایی که به زیبایی و استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند، استفاده از ترکیب روغن زیتون و آبلیمو است. یک قاشق روغن زیتون، یک قاشق  آبلیمو و مقدار کمی آب را در یک کاسه مخلوط کنید. دست خود را به گونه‌ای در کاسه قرار دهید تا ناخن‌های شما به طور کامل در معرض این ترکیب قرار بگیرند. بعد از 3 تا 4 دقیقه دست خود را از کاسه خارج کنید.

حالا یک دستکش پلاستیکی به دست کنید تا ترکیب مواد به خوبی به خورد ناخن‌های شما برود. بعد از ده دقیقه دستکش را درآورید، دست‌های خود را بشویید و با یک کرم مرطوب کننده، سطح دست و ناخن‌ها را چرب کنید. این کار را در طول ماه یک یا دوبار انجام دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن را بر استحکام و برق ناخن ببینید.

مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها؛ راهی برای داشتن ناخن‌های براق و زیبا
مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها به اندازه شستن اصولی آن‌ها اهمیت دارد. فراموش نکنید که شما به صورت روزانه حداقل 6 بار دست‌های خود را در معرض آب و مواد شوینده قرار می‌دهید. این فرایند باعث می‌شود که با کوچکترین ضربه، ترک‌هایی روی ناخن شکل بگیرند. به همین دلیل باید به ناخن نیز مانند پوست دست به خوبی رطوبت رسانی کنید.


لازم نیست با هربار استفاده از کرم مرطوب کننده سطح ناخن را بیش از حد چرب کنید. بلکه تنها کافی است هنگام مرطوب کردن دست، بخشی از تمرکز خود را روی رطوبت رسانی به ناخن‌ها بگذارید. همچنین بسیاری از کرم‌های مرطوب کننده در فرمولاسیون خود علاوه بر ویتامین‌های لازم برای پوست، کلسیم نیز دارند. استفاده از این محصولات می‌تواند نقش موثری در استحکام ناخن‌ها و جلوگیری از شکستن آن‌ها داشته باشد.


رعایت جزئیات بهداشتی؛ چگونه ناخن بلند را سالم نگه داریم؟
علاوه بر مواردی که گفته شد، می‌توانید با رعایت نکتی که ممکن است به ظاهر بی اهمیت باشند، سلامت ناخن‌ها را تضمین کنید. بخشی از این نکات را بخوانید:


•    یک ناخن‌گیر شخصی داشته باشید. استفاده از ناخن‌گیر مشترک ممکن است باکتری‌های ناخن دیگری را به شما منتقل کند
•    هنگام فعالیت‌هایی مانند شستشوی ظروف و نظافت خانه حتما از دستکش استفاده کنید
•    اگر به لاک زدن و تزئین ناخن علاقه دارید، از لوازم طراحی ناخن استاندارد و اورجینال استفاده کنید
•    در برنامه غذایی خود ویتامین E و کلسیم را فراموش نکنید
•    ناخن‌ها را به اندازه بلند کنید. با بلند کردن بیش از حد ناخن، آن‌ها را در معرض شکنندگی قرار می‌دهید
•    به اندازه کافی آب بنوشید
•    ناخن‌ها را در یک جهت و به صورت اصولی سوهان بکشید تا بافت آن آسیب نبیند.

خرید بهترین لوازم طراحی ناخن به صورت اورجینال؛ محصولات فیک را دور بریزید
یکی از اصلی‌ترین قد‌م‌هایی که باید برای سلامت ناخن‌ها بردارید، انتخاب لوازم طراحی، آرایشی و بهداشتی معتبر با برندهای اورجینال و مطمئن است. چراکه محصولات ناشناخته و غیر اصل می‌توانند به سادگی سلامت شما را تهدید کنند و خطراتی جبران ناپذیر داشته باشند.


ما به شما خرید از فروشندگان معتبری مانند فروشگاه اینترنتی لولزم آرایشی زیبابست را پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید محصولات اورجینال به صورت آنلاین از برندهای مطمئن و شناخته شده به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha