رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه نتایج مطالعه روی واکسن ایرانی کرونا فوق‌العاده خوب شده است گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی در مردم ایجاد کرده بود که خوشبختانه واکسن ساخته شده در ستاد اجرایی به طور کامل روی این ویروس اثر کرد و آن را از بین برد و با امکاناتی که در ساخت واکسن فراهم شده بود، باعث شد که این ویروس هم از بین برود و احتمال زیاد بسیاری ویروس های دیگر که حالت جهشی پیدا کنند را نیز از بین خواهد برد.

آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا ظرف چند روز آتی/پیغام به ایران برای استفاده از واکسن

سلامت نیوز:رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه نتایج مطالعه روی واکسن ایرانی کرونا فوق‌العاده خوب شده است گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی در مردم ایجاد کرده بود که خوشبختانه واکسن ساخته شده در ستاد اجرایی به طور کامل روی این ویروس اثر کرد و آن را از بین برد و با امکاناتی که در ساخت واکسن فراهم شده بود، باعث شد که این ویروس هم از بین برود و احتمال زیاد بسیاری ویروس های دیگر که حالت جهشی پیدا کنند را نیز از بین خواهد برد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا مخبر در حاشیه مراسم بهره برداری از ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان در مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام درباره آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: فرایند تولید واکسن بسیار خوب پیش رفته است و فاز اول در حال تمام شدن است و تست ۵۶ نفر در این چند روزه تمام شود. 


اتمام فاز اول آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا طی چند روز آتی 

وی افزود: بحث های فنی زیرنظر وزارت بهداشت دنبال می‌شود و باید نظر بدهند ولی به نظر می رسد طی همین چندروزه کار روی آن ۵۶ نفر تمام می شود و قاعدتا باید اجازه ورود به فاز دوم را بدهند. 

مخبر با بیان اینکه نتایج فوق‌العاده خوب شده است گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی در مردم ایجاد کرده بود که خوشبختانه واکسن ساخته شده در ستاد اجرایی به طور کامل روی این ویروس اثر کرد و آن را از بین برد و با امکاناتی که در ساخت واکسن فراهم شد، باعث شد که این ویروس هم از بین برود و احتمال زیاد بسیاری ویروس های دیگر که حالت جهشی پیدا کنند را نیز از بین خواهد برد.


احتمال آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا ظرف چند روز دیگر
پیغام سایر کشورها به ایران برای استفاده از واکسن ایرانی کرونا
وی ادامه داد: فکر می کنم ظرف چند روز آینده وزارت بهداشت اجازه فاز دوم تست انسانی را بدهد. اگر این مجوز را صادر کند کار سرعت می یابد و بسیار امیدواریم تا اواخر فروردین بتوانیم واکسیناسیون با استفاده از واکسن ایرانی در کشور را شروع کنیم. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی حتی از کشورهای اطراف پیغام هایی برای استفاده از واکسن ایرانی داده اند اما تقاضا به صورت رسمی اتفاق نیفتاده است اظهار کرد: فکر می کنم واکسن ما اواخر فروردین به بازار بیاید.


سه واکسن ایرانی دیگر در انتظار دریافت مجوز تست انسانی از وزارت بهداشت 
مخبر درباره تولید واکسن های دیگر ایرانی کرونا گفت: سه مسیر دیگرمان به تست انسانی رسیده که باید وزارت بهداشت اجازه بدهد که آنها را هم شروع کنیم. 
وی درباره عوارض تزریق واکسن در داوطلبان گفت: بر اساس اعتراف ناظرین وزارت بهداشت در هیچ کدام از دواطلبان که فاز اول روی آنها تزریق انجام شده، هیچ عوارضی نداشته ایم. 


صادرات واکسن ایرانی به خارج از ایران در صورت تامین نیاز کشور و وجود مازاد تولید 
مخبر درباره صادرات واکسن کرونا نیز گفت: فعلا به داخل و به مردم خودمان فکر می کنیم و اگر بتوانیم واکسن را برای همه مردم تزریق کنیم و مازاد بر نیاز تولید شود به صادرات هم فکر می کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره ایمنی زایی واکسن نیز اظهار کرد: ایمنی زایی در حد استاندارد خوبی وجود دارد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر روند تولید واکسن های دیگر گفت: مانند واکسن کوو ایران برکت، به محض اینکه اجازه دهند، تست انسانی شان را هم شروع خواهیم کرد. 


افتتاح خط تولید واکسن ایرانی کرونا در روزهای آینده

مخبر با بیان اینکه در تمام مسیرهایی که داریم واکسن را به صورت آزمایشگاهی تولید می کنیم امکان تولید انبوه هم فراهم کرده ایم عنوان کرد: بسیار مهم است. همین واکسنی که فاز اولش تمام شده در همین روزهای آینده خط تولیدی که بتواند دو تا سه میلیون دوز واکسن تولید کند افتتاح می شود. امید است تا اواسط اردیبهشت در فاز دوم که ظرفیت تولید 12 تا 14 میلیون دوز در ماه است نیز افتتاح شود. تجهیزات و زیرساخت در حال آماده سازی است. در سایر مسیرهایی که داریم پیش می رویم نیز خط تولیدهایشان در حال آماده سازی است و به هیچ وجه خط تولیدمان از کار تحقیقاتی عقب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha