محققان در یک روش جدید موفق به عصاره گیری از دانه «چیا» شدند که برای تولید غذاهای مغذی، کپسول های دارویی و محصولات ضدپیری گزینه جدیدی خواهد بود.

تاثیر دانه «چیا» در بهبود سلامت و کاهش علائم پیری

سلامت نیوز:محققان در یک روش جدید موفق به عصاره گیری از دانه «چیا» شدند که برای تولید غذاهای مغذی، کپسول های دارویی و محصولات ضدپیری گزینه جدیدی خواهد بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تیم تحقیق دانشگاه پردو آمریکا موفق به ایجاد روشی برای تفکیک موسیلاژ (عصاره) از دانه چیا شدند.
موسیلاژ ماده‌ای غلیظ و چسبناک است که دانه‌های چیا را احاطه کرده و می‌تواند فرآوری دانه‌ها را برای استفاده‌های غذایی یا دارویی، بسیار دشوار یا تقریباً غیرممکن کند.


«اوریل اوربیزو» عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: ما از روش استخراج خود هیجان زده ایم زیرا این امر امکانات جدیدی را برای استفاده از دانه‌های چیا ایجاد می‌کند. فرآیند ما با استفاده از دما، فراصوت و فیلتراسیون به کمک خلاء برای ارائه کارایی بهتر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت‌های فرآوری کننده دانه چیا برای کاربردهای تغذیه‌ای، دارویی، ضد پیری یا سایر موارد می‌شود.


وی در ادامه می‌افزاید: از دانه چیا قرن‌ها به عنوان منبع پروتئین استفاده می شده است، اما روش‌های متداول جداسازی از قبیل فرایند خشک کردن در یخ می‌تواند پرهزینه و زمان بر باشد، به اجزای مفید دانه‌ها آسیب برساند و تأثیر کلی آن را کاهش دهد.


محققان معتقدند این روش، گزینه خوبی برای تولید محصولاتی است که از پپتیدهای حاصل از دانه‌های چیا برای مهار آنزیم‌هایی که در پیری پوست نقش دارند، استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha