چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 307284

دوستان ما نقش مهمی در زندگی، نحوه تفکر و در نهایت اینکه چه کسی می‌شویم، بازی می‌کنند. بنابراین، داشتن دوستی‌های سالم که باعث می‌شود احساس پذیرش و ارزشی داشته باشیم می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی ما داشته باشد.

فواید بی‌نظیردوستی‌های محکم و طولانی‌مدت

سلامت نیوز: دوستان ما نقش مهمی در زندگی، نحوه تفکر و در نهایت اینکه چه کسی می‌شویم، بازی می‌کنند. بنابراین، داشتن دوستی‌های سالم که باعث می‌شود احساس پذیرش و ارزشی داشته باشیم می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی ما داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به قنل از شفقنا از ام اس ان، ایجاد دوستی‌های محکم مبتنی برارزشها به زمان و تلاش نیاز دارد، اما این روابط برای سلامتی ما ضروری است. بنابراین مهم است که تأمل کنیم در اینکه چرا دوستی در زندگی ما بسیار مهم است و برای تقویت آنها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

دوستان به همان اندازه رژیم مناسب و ورزش برای سلامتی ذهنی و جسمی ما مهم هستند. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد کسانی که دارای روابط اجتماعی قوی هستند ۵۰٪ کاهش خطر مرگ دارند که نشان می‌دهد دوستی‌های قوی باعث افزایش طول عمر می‌شود.

روابط اجتماعی قوی می‌تواند به جلوگیری از افسردگی و روان پریشی کمک کند.

دوستی‌ها می‌توانند به زندگی شادتری منجر شوند: یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ که صفات افراد بسیار شاد را در برابر افراد متوسط ​​یا ناراضی مقایسه می‌کند، نشان می‌دهد که خوشبخت‌ترین افراد نیز کسانی هستند که بسیار اجتماعی هستند و از روابط اجتماعی قوی برخوردار هستند.

در واقع دوستان اولین عامل شادی ما هستند. تخمین زده می‌شود که ۷۰٪ از خوشبختی ما به روابط ما برمی گردد، بنابراین بدون دوستی‌های سالم تقریباً غیرممکن است.

دوستی‌ها می‌توانند در دوره‌های سخت به ما کمک کنند: چه از طریق گوش دادن به ما، اطمینان دادن به ما یا فقط شانه ای که می‌توان به آن تکیه داد، دوستان می‌توانند منبع خوبی برای حمایت در دوران سخت باشند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که دوستی‌های طولانی مدت که در دوران کودکی شکل گرفته است، “می‌تواند به معنی و قدرت در میان مشکلات اساسی کمک کند.”

دوستی‌ها می‌توانند کمک کنند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید: یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که داشتن دوستان صمیمی باعث افزایش عزت نفس ما می‌شود و بالعکس. به طور خاص، دوستی‌هایی که در دوران کودکی ایجاد می‌کنیم و هرچه بزرگ‌تر می‌شویم، به افزایش عزت نفس و ایجاد اعتماد به نفس به دلیل احساس ارتباط ناشی از روابط طولانی مدت منجر می‌شود که آزمایش زمان را پشت سر گذاشته و بر اختلافات جزئی غلبه می‌کنند. به عبارت دیگر، تجربه و غلبه بر تعارضات با یکدیگر ممکن است به ما کمک کند تا از توانایی خود برای غلبه بر تعارضات آینده با دیگران اطمینان حاصل کنیم.

دوستی‌ها به مقابله با تنهایی کمک می‌کنند، تنهایی می‌تواند باعث شود کمتر به سمت اجتماعی بودن گرایش پیدا کنید. این احتمالاً به این دلیل است که افسردگی و انزوا با اختلال در الگوی خواب و کاهش تمرکز همراه است. به عبارت دیگر، مهارت‌های استدلال مرتبه بالاتر ما – همان توانایی‌هایی که ما را انسان می‌کند و توانایی همدلی را دارند – وقتی احساس انزوا یا افسردگی می‌کنیم، به خطر می‌افتد.

چگونه دوستی‌ها را تقویت کنیم؟

برای تعیین قدرت روابط و تقویت آنها، باید روی سه چیز تمرکز کنیم:

مثبت بودن: آیا ما در روابط خود احساسات مثبت بیشتری نسبت به منفی تجربه می‌کنیم؟ در غیر اینصورت، باید قدم‌هایی را برای شناخت علت و ایجاد تغییراتی برداریم.

سازگاری: هر چند وقت یکبار با کسانی که به آنها اهمیت می‌دهیم ارتباط برقرار می‌کنیم؟ روابط سالم نیاز به پرورش مداوم دارد خواه از طریق پست الکترونیکی سریع به آنها بپیوندد یا از طریق یک تماس ویدیویی طولانی.

آسیب پذیری: آیا ما با دوستان خود صریح و صادق هستیم؟ آسیب پذیری در برابر افرادی که می‌خواهیم به آنها نزدیک شویم یکی از مهم‌ترین عوامل در پرورش روابط سالم است. طبق تحقیقات انجام شده توسط BYU ، این بدان دلیل است که آسیب پذیر بودن در روابط ما به ما امکان می‌دهد امنیت، آسایش و پذیرش بیشتری در آنها داشته باشیم. بسیاری از مواردی که ما روابط ما را تحت فشار قرار می‌دهیم – مانند آسیب پذیر بودن – باعث تقویت آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha