سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، به ارائه آمار اهدای خون در ۱۰ ماهه سال ۹۹ پرداخت.

کمیاب ترین گروه خونی در ایران/سهم بانوان از اهدای خون

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، به ارائه آمار اهدای خون در ۱۰ ماهه سال ۹۹ پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۹، یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۸۹۵ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند.


وی افزود: این تعداد مراجعه کننده، یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۱۸۰ واحد خون اهدا کرده اند.
به گفته حاجی بیگی، در مدت ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری، دو میلیون و ۷۵۵ هزار و ۷۰۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل پلاکت، پلاسما و…، در سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شده است.


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در ادامه به تفکیک گروه‌های خونی از اهدای خون در کشور اشاره کرد و افزود: ۳۴ درصد اهدا کنندگان خون دارای گروه خونی O مثبت بودند و یک درصد نیز AB منفی بوده اند.


حاجی بیگی ادامه داد: گروه خونی AB منفی، کمیاب‌ترین گروه خونی در کشور است.
وی در ارتباط با شاخص اهدای خون در میان بانوان، گفت: بیشترین میزان رشد در شاخص اهدای خون بانوان به ترتیب شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، هرمزگان و گلستان بوده است.


حاجی بیگی افزود: بالاترین شاخص اهدای خون بانوان در کشور مربوط به استان‌های لرستان با هشت درصد، کردستان هشت درصد و خراسان جنوبی هشت درصد بوده است.


به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، میزان مشارکت بانوان در اهدای خون ۵.۲ درصد است.


وی ادامه داد: بیشترین میزان اهدای خون در کشور به ترتیب، استان تهران ۱۵ درصد، استان فارس ۷.۵ درصد و خراسان رضوی نیز با ۷ درصد، قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha