دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 307493

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از جمع آوری ۱۱۱ ژل و خمیر‌های بازی اسلایم قاچاق از فروشگاه‌های سطح خراسان شمالی خبر داد.

هشدار ؛ ژل و خمیر بازی اسلایم سرطان زا است

سلامت نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از جمع آوری ۱۱۱ ژل و خمیر‌های بازی اسلایم قاچاق از فروشگاه‌های سطح خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی یوسفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به جمع آوری محصولات غیر مجاز ژل و خمیر بازی از فروشگاه‌های سطح استان گفت: با توجه به نامه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مبنی بر غیر مجاز بودن ژل و خمیر‌های بازی اسلایم و ضرورت جمع آوری این محصولات از سطح عرضه، این محصولات غیر مجاز از بازار جمع آوری می‌شود.

یوسفی افزود: طبق آزمایش‌های صورت گرفته در آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور، خاصیت سرطان زایی این نوع خمیر‌های بازی به اثبات رسیده است و با توجه به وجود مواد سرطان زا در این ژل‌ها که ارتباط مستقیمی با سلامت کودکان دارند، عدم مراقبت در خرید و استفاده از این محصولات می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: عرضه ژل‌ها و خمیر‌های بازی مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو و درج پروانه بهداشتی مربوطه بر روی این محصولات است و درصورتی که محصول مورد نظر فاقد این مجوز‌ها و پروانه بهداشتی ساخت باشد، هر گونه خرید و فروش و توزیع آن، ممنوع است.

خمیر بازی اسلایم که به خمیر جادویی معروف است از وسایل بازی محبوب کودکان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha