معاون عمرانی و توسعه امور روستایی و شهری وزیر کشور گفت: بیش از ۳۰ هزار روستا در کشور خالی از سکنه است و با مراجعه به بسیاری از روستاها مشاهده می کنیم که جوانان روستایی در حال عزیمت به شهر هستند.

بیش از ۳۰ هزار روستا در کشور خالی از سکنه است

سلامت نیوز: معاون عمرانی و توسعه امور روستایی و شهری وزیر کشور گفت:  بیش از ۳۰ هزار روستا در کشور خالی از سکنه است و با مراجعه به بسیاری از روستاها مشاهده می کنیم که جوانان روستایی در حال عزیمت به شهر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح ۴۴۶ پروژه عمرانی، محرومیت زدایی و اشتعال زایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: توزیع عادلانه و خدمات یکی از مهم ترین برنامه های وزارت کشور است و چگونگی رسیدن به توزیع متوازن و اجرای عدالت نیز از مهم ترین دغدغه های مسوولان این حوزه به حساب می آید.
وی افزود: به دلیل برخی موضوعات از سال ۱۳۰۰ به بعد مهاجرت زیادی از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ بویژه کلان شهرها شکل گرفته که این مهم منجر به بیماری نظام شهری و در نتیجه خالی شدن روستاها از سکنه شد.
این مسوول گفت: یکی از دغدغه های موجود در وزارت کشور مهاجرت روستاییان است که برای برطرف کردن این مشکل در حال حاضر در وزارت کشور به ۲ راهبرد اساسی رسیده ایم.
جمالی نژاد اضافه کرد: برای کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها دفاتر تسهیلگری فعال کرده ایم تا در حاشیه شهرهای بزرگ یکسری اقدامات فوق العاده انجام داده و محدود به برنامه های جاری کشور نباشد.
وی اظهار داشت: در مبدا هم به دنبال توزیع عادلانه خدمات و امکانات هستیم که اگر این اتفاق رقم بخورد نتیجه بسیار مثبتی به وجود خواهد آمد و مشکل مهاجرت روستاییان برطرف می شود.
معاون وزیر کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در زمینه پروژه های عمرانی بزرگ ، مطرح ، کوچک و زودبازده ورود کرده که بسیار مطلوب ارزیابی می شود و امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.
جمالی نژاد افزود: بسیج سازندگی بیشتر در پروژه های ورود می کند که برای پیمانکاران جذاب نیست و بسیجیان با اخلاص و مجاهدت های فراوان این پروژه ها را در ۲۴ عنوان انجام می دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha