سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 307536

اغلب مردم موضوعاتی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زمین خوردن و سرمازدگی را به عنوان مهمترین خطرات سلامتی در فصل زمستان می دانند و این درحالیست که سلامت قلب نیز می تواند در هوای سرد به طور جدی در معرض خطر باشد.

توصیه هایی برای حفظ سلامت قلب در زمستان

سلامت نیوز:اغلب مردم موضوعاتی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زمین خوردن و سرمازدگی را به عنوان مهمترین خطرات سلامتی در فصل زمستان می دانند و این درحالیست که سلامت قلب نیز می تواند در هوای سرد به طور جدی در معرض خطر باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حمله قلبی که در فصل زمستان بیشتر شایع است زمانی رخ می دهد که جریان خون در عضله قلب به طور ناگهانی مسدود شود که به طور معمول به دلیل لختگی خون یا تشکیل پلاک در عروق است. در این شرایط ماهیچه قلب ضعیف شده و به مرور زمان عملکرد مطلوب خود را از دست می دهد.


فاکتورهای متعددی وجود دارند که افراد را در معرض خطر بیشتر حمله قلبی قرار می دهند. سابقه خانوادگی، فشار خون بالا یا کلسترول بالا، دیابت و استعمال سیگار از جمله این عوامل است. همچنین این نکته حائز اهمیت است که هر چه فرد با تعداد فاکتورهای بیشتری درگیر باشد احتمال اینکه دچار حمله قلبی شود نیز بیشتر است.


چندین فرضیه در مورد افزایش موارد حمله قلبی در ماه های سرد سال وجود دارد. اولین مورد آن بیولوژیکی است زیرا دمای سرد باعث انقباض رگ های خونی می شود و فشار خون افزایش می یابد. این ممکن است درد قفسه سینه را تشدید کند و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.


دومین مورد سبک زندگی است. در فصل زمستان به طور معمول افراد فعالیت های سنگین تری مانند پارو کردن برف و راه رفتن در برف را تجربه می کنند.


سومین عامل فاکتور روانی است. افراد در ماه های سرد که روزها کوتاهتر است بیشتر دچار احساس افسردگی و استرس می شوند.
در این مطلب به نقل از پایگاه اینترنتی "فاکس۶نو"، چند توصیه کاربردی مطرح شده که با رعایت آنها می توان در فصل زمستان از سلامت قلب مراقبت کرد:


- از حضور طولانی مدت در محیط باز و هوای سرد خودداری کنید.

- متناسب با شرایط آب و هوایی لباس بپوشید.

- در صورت بارش برف و الزام به برف روبی در حین کار به خود استراحت دهید.

- از علائم اولیه حمله قلبی مثل فشار یا درد قفسه سینه مطلع باشید و در صورت مشاهده هر کدام با پزشک خود در اسرع وقت مشورت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha