فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر کلانشهر تهران از نظر رنگ‌بندی در وضعیت زرد قرار دارد و شرایط آن بسیار شکننده و ناپایدار است.

روند صعودی کرونا در تهران | احتمال تعطیلی برخی مشاغل

سلامت نیوز: فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر کلانشهر تهران از نظر رنگ‌بندی در وضعیت زرد قرار دارد و شرایط آن بسیار شکننده و ناپایدار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: در حال حاضر کلانشهر تهران از نظر رنگ‌بندی در وضعیت زرد قرار دارد و بسیار شکننده و ناپایدار است.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌ها در تهران کاهش پیدا کرده است و این موضوع ما را دچار چالش و مشکلاتی خواهد کرد؛ همچنین میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا با یک شیب ملایم رو به افزایش است.

زالی بیان کرد: در روزهای جمعه انتظار کاهش ترددهای افراد در سطح شهر و به خصوص پاساژها را داشتیم، اما با انجام بررسی‌های میدانی متوجه شدیم در روزهای جمعه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار نفر از مترو برای حمل و نقل استفاده می‌کنند.

وی افزود: مردم باید به طور دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ترددهای غیرضرور در سطح شهر بپرهیزند. هرگونه ساده‌انگاری افراد تصمیمات عجولانه و شتاب‌زده مشکلاتی را در آینده با توجه به چموش بودن ویروس کرونا در کشور ایجاد خواهد کرد.

زالی گفت: یکی از نگرانی‌های ما بروز پیک بعدی بیماری کرونا است و من از تمام مردم درخواست دارم دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

وی ادامه داد: روزهای تعطیل باید یک پنجره فرار برای ردیابی بیماری کرونا و بررسی بهتر شاخص‌ها و وضعیت بیماری باشد، اما متاسفانه شلوغی بازار و پاساژها باعث ایجاد نگرانی در بین کارشناسان شده است.

زالی گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما در ایام پایانی سال مانند سال گذشته اعمال محدودیت‌هایی خواهیم داشت. بستگی به رنگ‌بندی شهر تهران و با هدف کاهش ازدحام جمعیت و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا شاید برخی محدودیت‌ها مانند تعطیلی بعضی مشاغل را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha