سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 307579

برخی از افراد پیش از سن پیری، دچار پیری فیزیکی می شوند.اگر شما هم این 9 نشانه را دارید یعنی این موضوع شامل شما نیز می شود و باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

9 نشانه پیری زودرس

سلامت نیوز: برخی از افراد پیش از سن پیری، دچار پیری فیزیکی می شوند.اگر شما هم این 9 نشانه را دارید یعنی این موضوع شامل شما نیز می شود و باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ اگر شما هم این 9 نشانه را دارید یعنی این موضوع شامل شما نیز می شود و باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

1. ریزش مو (نه تنها موهای سر)

پیری یکی از دلایل ریزش و کم پشت شدن موها است. گاهی اوقات موها کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و شکننده نیز می شوند. اگر شما پیش از سن 60 سالگی دچار ریزش مو و سفیدی ناگهانی شدید باید در سبک زندگی خود بازنگری کنید و به اندازه کافی موادغذایی مفید مصرف کنید.


2. ضعف عضلانی شدید

اگر توانایی بلند کردن یک کسیه به وزن 13 کیلوگرم را ندارید شما دچار ضعف عضلانی هستید. این نشانه ای است که عضلات شما زودتر از موعد بازنشسته خواهند شد. ورزش کنید و برای زندگی خود برنامه روتین ورزشی بریزید.

3. کبودی بیشتر

کبودی در بدن به علت پارگی و عدم استقامت کافی رگ های خونی پیش می آید. اگر بدن شما بدون دلیل و به طور متعدد کبود می شود یعنی عدم وجود آنزیم ها و موادغذایی مفید در بدن. بهتر است به این موضوع اهمیت دهید؛ زیرا این موضوع در طولانی مدت، اثر خود را در افتادگی پوست نمایان می کند.

4. چین و چروک

اگر بیشتر از هم سن های خودتان چین و چروک دارید این مورد درباره ی شما هم صدق می کند. برخی افراد به علت نوع و حالت اجزای صورت کمتر از سن شان نشان داده می شوند، ولی اگر همان افراد به دلایل گوناگون دچار پیری زودرس شوند، در صورت شان چین و چروک هایی بیشتر از سن شان خواهند داشت.

5. میل به ارتباط کمتر با دوستان

وقتی که از شور و شوق جوانی دیگر خبری نیست و ترجیح می دهید با دوستان تان بیرون نروید و روی کاناپه دراز بکشید یعنی بی حوصله شدید و از لحاظ روحی رو به کهن سالی می روید. این موضوع قطعا روی فیزیک شما نیز اثر خواهد داشت.

6. چاقی نامتوازن

وقتی می خواهید شلوار خود را بپوشید، متوجه می شوید که کمر شلوار برای شما تنگ شده است ولی قسمت های پا گشاد است. این موضوع یعنی چاقی نامتوازن، یعنی شما هر چه کربوهیدرات و چربی اضافه در بدن داشته باشید در ناحیه ی شکم انباشته می شود. ورزش و برنامه غذایی مناسب از بهترین راه حل های این مورد هستند.

7. خواب خرگوشی

خواب خرگوشی اصطلاحی است که در مورد خواب های سبک گفته می شود. یعنی زمان هایی که نمی توانید عمیق بخوابید و در طول خواب شب به دفعات بیدار می شوید.

8. ریتم زندگیتان کندتر می شود

ریتم غذا خوردن، راه رفتن و درکل ریتم تمام زندگی تان کند می شود. این موضوع دلایل متعددی دارد که اولین آن، ضعف بدنی و عدم توانایی در انجام کارها به سرعت قبل است.

9. پریودهای زودتر از موعد

اگر تاریخ های پریود خود را داشته باشید و دقت کنید، می بینید که زودتر از موعد پریود می شوید و دوره بیشتر از پیش طول می کشد ولی کیفیت عملکرد تصفیه خون به صورت قبل نخواهد بود و خودتان متوجه این موضوع خواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha