معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد تخت‌های «آی سی یو» در کشور پس از شیوع کرونا ۲.۵ برابر شد و به ۱۱ هزار تخت رسید.

تخت‌های «آی سی یو» در کشور پس از کرونا ۲.۵ برابر شد

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد تخت‌های «آی سی یو» در کشور پس از شیوع کرونا ۲.۵ برابر شد و به ۱۱ هزار تخت رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران در جمع خبرنگاران افزود: در آستانه ۲۲ بهمن افتخار داشتیم که شاهد آغاز مراسم واکسیناسیون سراسری باشیم، تا کنون بیش از یک میلیون بستری  کرونا در سراسر کشور داشتیم و تلاش کردیم هیچ بیماری از خدمات ای سی یو محروم نباشد.
وی گفت: بالغ بر ۳۴ هزار پرسنل در «آی سی یو» ها اعم از پزشک پرستار و نیروهای پشتیبانی از امروز واکسینه می شوند حدود ۲۲ هزار نفر از این نیروها در مراکز دولتی فعالیت دارند و سیاستگذاری کردیم که این افراد در مرحله اول واکسن کرونا دریافت کنند.
جان بابایی افزود: امیدواریم همه پرسنل درمانی در مراحل بعدی واکسینه شوند، این مرحله در یکی از بزرگترین بیمارستانهای کشور یعنی بیمارستان امام خمینی(ره) که بیشترین پذیرش و بستری بیماران کرونا را داشته است آغاز شد و همزمان در بخش های «آی سی یو» ۶۲۵ بیمارستان دیگر هم انجام می شود سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و سایر گروه‌های اسیب پذیر در مرحله بعد واکسینه می‌شوند.

لازم به ذکر است ، واکسیناسیون کرونا در ایران با استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» روسی امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در مراسمی با فرمان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تزریق به بازوی فرزند وزیر بهداشت آغاز شد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha