دیروز در خبرها همه شاهد زلزله ٧/١ فوکوشیمای ژاپن بودیم.

زلزله تهران، چیزی بزرگتر از زلزله فوکوشیما !

سلامت نیوز-*فریبرز ناطقی الهی: دیروز در خبرها همه شاهد زلزله ٧/١ فوکوشیمای ژاپن بودیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، سالهای زیادی است که بنده و همکارانم از زلزله بزرگی در تهران صحبت می کنیم و عملا کارمان برای عده ای شاید هم کمی بزرگنمایی و خارج از منطق دیده شده و می شود ! البته بنده که به استناد تمام مکتوباتم به چنین مسایلی توجه نکرده و تا حد توان هم نخواهم کرد، مردم و مسولان باید بدانند زلزله ای که بنده از آن هراسانم یعنی چه !
سی سال بیشتر روی تهران و زلزله و تبعات و مدیریت بحران آن کار جدی کرده ام و نگرانیم را حالا شاید در اتفاق دیروز زلزله ژاپن بتوانید ملاحظه کنید. لحظه وقوع زلزله ۷.۱ ریشتری در فوکوشیمای ژاپن
زلزله ها را نمی توان با هم مقایسه کرد چون هر زلزله و بستر آن شرایط خاص خودش را دارد ولی فرض کنید زلزله دیروز فوکوشیما در تهران رخ  دهد ! کدام سازه در تهران را شما سراغ دارید که بتواند این لرزه ها و تکان ها را تحمل کند؟
تازه شاید ما منتظر زلزله ٧/٣ در تهران باشیم !  مردم عزیز و مسولان محترم تهران و کشور لطفا به دقت فیلم های زلزله ژاپن را تماشا بفرمایید و جمله معروف حقیر را در یاد داشته باشید، بزرگترین فاجعه لرزه ای سه قرن اخیر و پایان تهران و مدفون کردن آن با بتن برای جلوگیری از عفونت!

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha