آنفلوانزای فوق حاد | «دو سه هزار» پرنده باغ پرندگان قم معدوم شدند

سلامت نیوز: کمتر از سه ماه پس از افتتاح باغ پرندگان قم با ۲۰۰ گونه پرنده، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جان نزدیک دو تا سه هزار قطعه پرنده را در این باغ گرفت و آن را نابود کرد.


به گزارش همشهری‌آنلاین، باغ پرندگان قم اوایل آذرماه امسال پس از حدود چهار سال فعالیت در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار (فاز اول) به بهره‌برداری رسیده بود و در آن انواع پرندگان نگهداری می‌شد. یکی دو روز پیش رسانه‌ها از دیده شدن نمونه‌هایی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این باغ خبر دادند و گفته شد مسئولان محیط زیست و دامپزشکی استان قم از مدیریت ماجرا خبر داده‌اند.

اما امروز خبر رسید هزاران قطعه پرنده در باغ پرندگان قم معدوم شده‌اند و دلیل آن هم چیزی نبوده است جز شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان. اداره کل محیط زیست قم اعلام کرده است باغ پرندگان این شهر باید تعطیل و قرنطینه شود و بعید است فعالیت آن تا اردیبهشت سال آینده از سر گرفته شود.

رضا موسوی‌مشکینی، مدیر کل محیط زیست استان قم، درباره آخرین وضعیت باغ پرندگان قم گفت: «وقتی گفتند بیماری آمده پیشنهاد دادیم این بخش‌ها از هم جدا و بخش‌های آلوده ایزوله شود اما دامپزشکی گفت کل مجموعه یک واحد است و همه‌شان باید معدوم شوند. تعداد دقیق پرنده‌ها را نمی‌دانم؛ دو سه هزار پرنده خاص و زینتی که از جاهای مختلف دنیا آمده‌اند. قرار بود کار معدوم‌سازی را همان شب انجام دهند و طبق آنچه به ما گفتند، احتمالاٌ انجام شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha