وجود یک پرستار سالمند امروزه یک نیاز مهم و اساسی برای هر خانواده ای می باشد حال اینکه استخدام این مراقب سالمند را چگونه و از کجا باید گیر آورد موضوعی است که میخواهیم در این مبحث راجه به آن صحبت کنیم استخدام یک مراقب سالمند در منزل یک کار سخت و پر مسئولیت می باشد .می باید با تحقیق و بررسی های زیاد انجام شود.

چرا باید از شرکت های پرستاری، پرستار سالمند استخدام کنیم؟

سلامت نیوز:وجود یک پرستار سالمند امروزه یک نیاز مهم و اساسی برای هر خانواده ای می باشد حال اینکه استخدام این مراقب سالمند را چگونه و از کجا باید گیر آورد موضوعی است که میخواهیم در این مبحث راجه به آن صحبت کنیم استخدام یک مراقب سالمند در منزل یک کار سخت و پر مسئولیت می باشد .می باید با تحقیق و بررسی های زیاد انجام شود.

برای استخدام یک پرستار سالمند در منزل چه کار هایی می باید انجام داد؟

اولین مرحله برای استخدام یک پرستار سالمند مصاحبه کردن با او و پرسیدن یک سری از سوالات می باشد این سوالات میتواند شامل پرسش های زیر باشد:


1)سوال در مورد مشخصات فردی، آدرس و تایم های برقراری تماس با وی


2)اینکه فرد پرستار اهل استعمال دخانیات می باشد یا خیر؟


3)داشتن وسیله ایاب و ذهاب و مسیری که تا منزل سالمند طی میکند


4)اینکه آیا میتواند گزارشی از کار های روزانه خود ارائه بدهد یا حیر؟


5)دلیل ترک محل سابق کار او را جویا شوید


6)آیا در زمینه پخت و پز تبحر دارد؟


7)دوره های آموزشی لازم برای کمک های اولیه را گذرانده است یا خیر؟


8)قدرت و توانایی لازم را برای حرکت دادن سالمند بیمار دارد؟


9)آیا توانایی مراقبت از یک سالمند آلزایمری یا لجباز را دارد؟


پرسش تمامی سوالات بالا در گزینش یک پرستار سالمند لازم و ضروری می باشد بعد از آن می باید تمامی خواسته ها و نیازهای خود را در قبال واگذاری سالمند به او بگویید و در صورت توافق  لازم بین کارفرما و پرستار او را گزینش نمایید.


یک کارفرا می باید تمامی وظایفی را که یک مراقب سالمند در منزل می باید انجام دهد را به صورت کامل و  روشن برای او بازگو کند که بعدا هیچ شک و شبهه ایی در کار به وجود نیاید.


نکته مهم دیگر در استخدام پرستار سالمند:

یکی از نکات خیلی مهم و اساسی در گزینش پرستار سالمند این است که هر  فردی را که برای مراقبت از سالمند عزیز خود به منزل راه ندهید و بهتر است افرادی را انتخاب کنید که زیر نظر شرکت های پرستاری هستند و از یک مرکز کاملا معتبر و قابل اطمینان فرستاده شده اند. شرکت های پرستاری در منزل میتوانند یک پرستار سالمند با سابقه کاری بالا در ضمن بسیار مطمئن را به شما معرفی نماید تا شما بتوانید از خدمات ویژه آنها بهره ببرید.


چطور یک پرستار سالمند را پیدا کنیم؟

زمانی که احتیاجات و نیاز های فرد سالمند خود را مورد بررسی قرار دادیم در وهله بعدی می باید یک پرستار سالمند را استخدام نماییم. استخدام  و جذب نیروی پرستار از شرکت های پرستاری و یا خصوصی جز مواردی است که شما باید انتخاب کنید.


استخدام پرستار توسط شرکت های پرستاری :

اگر پرستار سالمند را از شرکت های پرستاری استخدام کنیم این موسسه ها موظف هستند خدمات زیر را برای مراقب سالمند شما ارائه دهند:


1)این موسسه ها می باید آموزش های لازم را به پرستار ارائه دهند و میزان توانایی آنها را تایید نمایند.


2)یک موسسه معتبر می باید مراحل اصولی و قانونی را برای پرستاری که استخدام میکند طی کند.


3)موسسه ها و شرکت های پرستاری موظف هستند اگر یک پرستار بنابر دلایلی برای یک روز نباشد یک نیروی جایگزین را از سمت شرکت برای او جایگزین کند.


4)تعویض پرستار جدید در صورتی که پرستار قبلی کار آمد و متبحر نباشد.


5)شرکت های پرستاری موظف هستند سوابق کاری همه پرستاران خود را کنترل نمایند.

استخدام  پرستار از راه های دیگر :

تمامی خدماتی که در بالا متذکر شدیم برای استخدام پرستارسالمند توسط شرکت های پرستاری انجام خواهد شد. اما اگر بخواهید یک پرستار خصوصی را گزینش کنید تمام مسئولیت های آن و تمامی  مصاحبات آن به عهده خود شما قرار خواهد گرفت که می باید برای استخدام آن موارد زیر را حتما انجام دهید:


1)فرد استخدامی باید دارای هویت و شخصیت مناسب باشد تنها داشتن تخصص در حیطه کاری آنها نمیتواند باعث یک گزینش صحیح باشد و می باید رفتار و اخلاق متناسب و در خوری داشته باشد.


2)کار فرما باید برای استخدام پرستار خصوصی میزان علم و دانش و سوابق کاری و مدرک مورد نیاز را از او بخواهد.


3)بعد از اینکه پرستار مورد تایید واقع شود باید یک قرار داد و تعهد کاری بین دو نفر بسته شود و لازم است در این قرار داد تمامی وظایف، تایم حضور در منزل سالمند و مرخصی های او را به طور کامل قید کنید .


نقش ارتباط گرفتن پرستار سالمند با فرد سالمند:

اینکه یک پرستار سالمند که از شرکت های پرستاری استخدام میشود بتواند یک ارتباط خوب و موثر با فرد سالمند برقرار کند یکی از مواردی است که بسیار حائز اهمیت تلقی شده است. اگر پرستار نتواند یک ارتباط خوب و قوی با سالمند برقرار نماید تمامی تلاش ها و کوشش هایی که برای مراقبت از او انجام داده است به باد خواهد رفت. به طور مثال فکر کنید اگر پرستار سالمند نتواند ارتباط خوبی با سالمند برقرار کند  نمیتواند یک تغذیه مناسب و سالم برای او تهیه کند و ممکن است عواقب بدی روی سالمند به وجود بیاورد.


یک پرستار خوب چگونه میتواند با سالمند خود ارتباط برقرار کند:

1)یک پرستار خوب باید در شروع روز یک برنامه دقیق برای سالمند خود تنظیم کند.


2)زمانی که افراد سالمند تحت مراقبت آنها سرحال هستند وقت بیشتری را با آنها بگذرانند و با آنها هم صحبت شوند.


3)یک پرستار می باید به سالمند کمک کند تا یک حس راحت در کنار او تجربه کند و با مهربانی و دلگرمی با او رفتار نماید.


4)پرستار می باید دلسوز و صبور باشد و برای استقلال آنها ارزش خاصی قائل باشد.

چرا باید از شرکت های پرستاری،  پرستار سالمند استخدام کنیم؟

امروزه به دلیل وجود سوء استفاده هایی که در زمینه های مختلف صورت میگیرد و وجود کلاهبرداری های زیاد و بروز روش هایی که خارج از حیطه قانونی یک جامعه است لازم است برای استخدام پرستار سالمند از شرکت های پرستاری نیرو جذب نمایید و سلامت و امنیت عزیز خود را به پرداخت هزینه های کمتر برای استخدام پرستار خصوصی در الویت قرار دهید.


همانطور که خانواده ها به دنبال یک پرستار خوب و مورد اطمینان از شرکت های پرستاری می باشند متقابلا فرد پرستار برای وارد شدن به یک منزل جدید و رابطه برقرار کردن با اعضای خانواده جدید میتواند برای او نگرانی ها و استرس هایی را به دنبال داشته باشد و نیاز دارد در یک محیط امن فعالیت های خود را شروع کند.

بنابراین شرکت ها و موسسه هایی که پرستار برای انجام خدمات برای خانواده ها عرضه میکنند موظف هستند نظارت لازم را روی این مسائل داشته باشند پس یکی دیگر ازدلایل اینکه چرا باید از شرکت های پرستاری پرستار سالمند استخدام کنیم این است که هم برای خانواده ای که سالمند دارد و هم برای پرستاری که به آن منزل فرستاده میشود امنیت لازم وجود دارد.


آتیه پرستاران سلامت :

موسسه پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت با سابقه 15 سال فعالیت در زمینه نگهداری از سالمندان ، بیماران و کودکان به خانواده های محترم خدمات رسانی می نماید. این خدمات به صورت شبانه روزی و با کادری حرفه ای و ویژه می باشد .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha