رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم ضمن بیان اینکه اقدامات موثری در زمینه احداث و بهره‌برداری بخش‌هایی از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی در شهرهای جدید ‌پرند و رباط کریم صورت گرفته است، گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از شرکت آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران هنوز برای راه‌اندازی شبکه و انشعابات فاضلاب «نصیرشهر» اقدامی نشده است.

رفع معضل فاضلاب در اولویت اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم

سلامت نیوز:رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم ضمن بیان اینکه اقدامات موثری در زمینه احداث و بهره‌برداری بخش‌هایی از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی در شهرهای جدید ‌پرند و رباط کریم  صورت گرفته است، گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از شرکت آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران هنوز برای راه‌اندازی شبکه و انشعابات فاضلاب «نصیرشهر» اقدامی نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،علیرضا عطائی در گفت و گو با ایسنا افزود: در زمینه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی این شهر باید گفت که به دلیل مجاورت نصیر شهر با  رباط کریم احداث تصفیه‌خانه به‌صورت مشترک بین این دو شهر در دست اجرا است. با این حال لازم است ‌پس از احداث و بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه نسبت به احداث و راه‌اندازی شبکه فاضلاب نصیر شهر اقدام شود تا به تصفیه‌خانه رباط کریم متصل شود.


وی با اشاره به وضعیت فاضلاب شهرستان رباط کریم گفت: این شهرستان شامل سه شهر رباط کریم، شهر جدید ‌پرند و نصیر شهر است که خوشبختانه با اعتباراتی که طی دو سال اخیر برای احداث تصفیه‌خانه و کنترل فاضلاب انسانی اختصاص داده شد تصفیه‌خانه‌های شهر رباط کریم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته ‌پیشرفت فیزیکی داشته است.


عطائی درباره تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید ‌پرند گفت: در شهر جدید ‌پرند سه ایستگاه تصفیه‌خانه فاضلاب در نظر گرفته شده بود که مدول ۱ این تصفیه‌خانه ۱۰۰ درصد عملیاتی شده و نزدیک به سه سال است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما با توجه به افزایش جمعیت ساکنان این شهر مراحل بعدی و ایستگاه‌های دیگر نیز راه‌اندازی خواهند شد.


وی ادامه داد: مدول ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ‌پرند نیز بیش از ۹۵ تا ۱۰۰ درصد ‌پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون در مرحله تست اولیه قرار دارد تا اگر ایراد و مشکلی نداشت تحویل اداره آب و فاضلاب شهری شود. این در حالیست که هنوز اقدامی برای مدول سوم این تصفیه‌خانه فاضلاب که برای فازهای بالاتر این شهر در نظر گرفته شده صورت نگرفته اما امید است که این مدول نیز در افق دیدی که برای شهرستان رباط کریم و شهر جدید ‌پرند دیده شده، احداث شود و به بهره‌برداری برسد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم اضافه کرد: شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در شهر جدید ‌پرند به‌طور کامل اجرا شده است و مشکلی در زمینه انشعابات و شبکه فاضلاب این شهر وجود ندارد.عطائی با اشاره به اینکه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی شهر رباط کریم یک سال و نیم است که در دست اجرا است، اظهار کرد: تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب شهر رباط کریم بیش از ۷۵ درصد ‌پیشرفت فیزیکی داشته و شبکه فاضلاب این شهر نیز بیش از ۶۵ درصد ‌تاکنون ‌پیشرفت فیزیکی داشته است.

با این حال انشعابات فاضلاب در شهر رباط کریم بیش از ۳۰ درصد ‌پیشرفت فیزیکی داشته که اگر با همین روند عملیات اجرایی ادامه ‌پیدا کند و مشکلی در زمینه توزیع و بازپخش اعتبارات ‌پیش نیاد این تصفیه‌خانه نیز طی شش ماهه نخست سال آینده به بهره‌داری خواهد رسید.


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم ضمن بیان اینکه حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس درسطح شهرستان رباط کریم مستقر هستند، گفت: بیش از ۸۵ درصد از این واحدها در شهرک‌های صنعتی خصوصی و دولتی مستقر هستند که دو شهرک صنعتی دولتی این شهرستان دارای مدیریتی واحد و دو تصفیه‌خانه ‌فاضلاب ‌پیشرفته است که از ‌پساب این تصفیه‌خانه‌ها برای آبیاری فضای سبز این شهرک‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود.

همچنین حدود ۸۵ درصد از واحدهای بزرگ مقیاسی که تولید فاضلاب دارند و در سطح شهرستان ‌پراکنده هستند و خارج از شهرک‌های صنعتی استقرار دارد مجهز به تصفیه‌خانه فاضلاب هستند.


عطائی در ‌پایان گفت: رفع معضل فاضلاب شهرستان رباط‌ کریم و شهرهای تابع آن از موضوعاتی است که در اولویت کارهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم قرار دارد و امید است که با ادامه تلاش‌ها این معضل برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha