چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

تراژدی غمبار مرگ کودکان اهواز در فاضلاب تمامی ندارد و هر از گاهی باید شاهد به عزا نشستن خانواده‌ای به دلیل غرق شدن کودک خود در فاضلاب باشیم. کودکانی که خیلی زود و در پی بی‌اهمیتی مسئولان نسبت به این فاضلاب ‌ها، با دنیای کودکی‌شان وداع می‌کنند.

تراژدی غمبار مرگ کودکان اهواز در فاضلاب

سلامت نیوز:  تراژدی غمبار مرگ کودکان اهواز در فاضلاب تمامی ندارد و هر از گاهی باید شاهد به عزا نشستن خانواده‌ای به دلیل غرق شدن کودک خود در فاضلاب باشیم. کودکانی که خیلی زود و در پی بی‌اهمیتی مسئولان نسبت به این فاضلاب ‌ها، با دنیای کودکی‌شان وداع می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد، دانیال نواصری کودک دو ساله ساکن منطقه درویشیه کوت عبدالله (اهواز)، کودکی است که به تازگی به علت افتادن در جوی روباز فاضلاب جان خود را از دست داده است. در این راستا غلامرضا صفر نژاد مدیر آب و فاضلاب اهواز ضمن تائید ماجرا گفته است: «در این منطقه سیستم فاضلاب روباز وجود دارد و اصلاً سیستم فاضلاب استانداردی ساخته نشده است البته برای آینده طراحی شده که فاضلاب استانداردی را بر اساس اعتباراتی که داده می‌شود،در طرح جامع فاضلاب، فاضلاب کشی کنند. » در این میان شاهدان می‌گویند بعد از دو ساعت جستجو پیکر این کودک معصوم پیدا شده است، اما این بار اولی نیست که این جوی‌های روباز، کودکی را می‌بلعد.

همین مردادماه امسال بود که یک دختربچه یک ساله به نام صدیقه حیدری پس از افتادن در جوی روباز فاضلاب در اهواز جان خود را از دست داد یا قبل‌تر از آن کودکانی چون محمد صادق زرگانی« در ۱۰ فروردین ۹۵»، محمد عرفان عبیداوی «کودک یک و نیم ساله در ۱۹ اردیبهشت ۹۷» و علی بروایه «کودک سه ساله در ۲۲ مرداد ۹۷» قربانی همین جو‌های روباز شده‌اند.


 واکنش کاربرانبه نظر می‌رسد که مسئولان این شهر، خطرناک بودن این جو‌های روباز را آنچنان درک نکرده‌اند که برای این معضل چاره‌ای نمی‌اندیشند. اکنون مرگ این کودک اهوازی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است. یکی از کاربران در این مورد نوشته است: « اگر شبکه فاضلاب داشتیم این پسر بچه الان در کنار خانواده‌اش بود». کاربر دیگری گفته است: « من که بازیگوش بودم و به همه‌جا سرک می‌کشیدم شانسی زنده ماندم اما حافظه ضعیفم لحظه به لحظه بیرون کشیده شدن برادر کوچکترم با سری پر از خون و لجن از فاضلاب را به یاد دارد و درد اینجاست که این چاه‌ها بعد از ۲۰سال هنوز قربانی می‌گیرند». دیگری نوشت:«یعنی تو اهواز کسی نیست ۴ تا درپوش فاضلاب تهیه کنه؟! چرا اهوازاینقدر ضعیفه؟! »

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: « مرگ دانیال به کدامین گناه!؟ باز هم طفل معصوم دیگری در فاضلاب بدون درپوش درویشیه کوت عبدالله اهواز از دست رفت آیا این فاضلابِ بی‌مسئولیتی نیست که کودکان بی‌گناه را به کام مرگ می‌کشد!؟». کاربر دیگری گفته است: «تا کسی توی اهواز نباشه متوجه نمی‌شه این شهر چقدر الکی ساخته شده و مدیریت میشه ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha