به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی امروز در ۲۴ استان کشور باران می‌بارد.

بارش باران در ۲۴ استان کشور/ کاهش محسوس دما در نیمه غربی ایران

سلامت نیوز:به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی امروز در ۲۴ استان کشور باران می‌بارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی  در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، بوشهر، اصفهان و غرب یزد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.


وی ضمن اشاره به اینکه برای مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود و امروز استان‌های آذربایجان غربی و شرقی با بارش پراکنده مواجه هستند، ادامه داد: فردا برای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، فارس و آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.


گودرزی با بیان اینکه بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد، افزود: امروز در نیمه غربی کشور دمای هوا به طور محسوس سردتر می‌شود و جمعه در مرکز، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور با کاهش دما مواجه هستیم و این کاهش دما ۸ تا ۱۲ درجه است.


این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز به سبب پدیده ورزش باد در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و برخی مناطق جنوب شرق پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست، متذکر شد: به دلیل افزایش ارتفاع برف در ارتقاعات البرز و زاگرس مرکزی در روز‌های پنجشنبه و جمعه احتمال وقوع بهمن وجود دارد.
گودرزی با بیان اینکه از امروز تا یکشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان پایتخت امروز ابری است و برای بعد از ظهر در این شهر افزایش باد، رگبار باران و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای آن به ۱۵ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha