جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 307972

رئیس انجمن اورولوژی ایران توضیحاتی درباره برخی علل ناباروری مردان و راهکارهای درمانی آن ارائه داد.

ناباروری در مردان چگونه درمان می‌شود؟

سلامت نیوز: رئیس انجمن اورولوژی ایران توضیحاتی درباره برخی علل ناباروری مردان و راهکارهای درمانی آن ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عباس بصیری رئیس انجمن اورولوژی ایران در وبینار هفته سلامت مردان اظهارداشت: این مراسم از اول تا ششم اسفند سال جاری ویژه همکاران پزشک و در موضوعات و محورهای ناباروری در مردان، روش‌های صحیح باروری و مسائل جنسی و درمان‌های آن بحث و گفت‌وگو انجام می‌گیرد.

وی افزود: روز نخست برگزاری این مراسم، جمعه اول اسفند  است که از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ ظهر از طریق وبینار و مراجعه حضوری برخی از صاحب‌نظران و پزشکان موضوعات مرتبط با سلامت مردان مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت و از دوم تا ششم اسفند نیز برنامه های آموزشی برای عموم شهروندان از طریق فضای مجازی در اینستاگرام، آپارات و اسکای روم خواهیم داشت و به صورت پرسش و پاسخ، تلاش می‌شود که در جهت ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به سلامت مردان مباحثی مطرح شود.

رئیس انجمن اورولوژی ایران ادامه داد : بر اساس آخرین بررسی‌ها در ایران ۱۲.۵ درصد از خانواده ها در ابتدای ازدواجشان گرفتار مشکل ناباروری هستند و ۱۶ درصد از زوجین نیز پس از فرزند اول دچار ناباروری‌اند که به طور متوسط می‌توان گفت که ۱۵ درصد از خانواده های ایرانی گرفتار مسئله ناباروری هستند.

دکتر بصیری در مورد علل ناباروری در مردان گفت: این مسئله دلایل مختلفی دارد و مسائل متفاوتی می تواند سبب بروز ناباروری در مردان شود به طور مثال در صورتی که بیماری واریکوسل یا انسداد مسیر و لوله اسپرم‌بر سبب بروز ناباروری شده باشد از طریق جراحی می توان جهت باروری مردان اقدام کرد.

وی گفت: در صورتی که اختلالات فعالیت اسپرم و قدرت  باروری وجود داشته باشد، مشکل حکایت از کمبود هورمون و ویتامین‌ها و مواد اساسی برای رشد و قدرت باروری اسپرم است که از طریق دارودرمانی می توان به بیمار کمک کرد.

 وی خاطرنشان کرد: برخی از مردان کمبود یا نبود نطفه در بیضه دلیل ناباروری آنهاست که از طریق جراحی، پزشکان داخل بیضه چند سلول اسپرم پیدا می‌کنند و آنها را در محیط آزمایشگاهی رشد داده و پس از تلقیح اسپرم ها با تخمک باروری اتفاق می‌افتد.

 رئیس انجمن اورولوژی ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که واریکوسل علت ناباروری مردان باشد موفقیت در درمان بالای ۷۰ درصد و اگر بسته بودن لوله های اسپرم‌بر دلیل ناباروری باشد ۷۰ تا ۸۰ درصد موفقیت در درمان ناباروری وجود دارد و به طور کلی می‌توان گفت که بیش از ۵۰ درصد از ناباروری مردان قابل درمان است.


وی یادآور شد: در گذشته بسیاری از خانواده ها تصور می‌کردند که ناباروری تنها ریشه در مشکلات زنانه دارد در حالی که امروزه مشخص شده ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و ۵۰ درصد مربوط به زنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha