نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران، نسبت به نفوذ رشته های غیر پزشکی برای گرفتن مجوز تأسیس آزمایشگاه های تشخیص طبی در کشور هشدار داد و گفت: وزارت بهداشت، بنگاه کاریابی نیست.

وزارت بهداشت بنگاه کاریابی نیست/شهر بدون پاتولوژیست نداریم

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران، نسبت به نفوذ رشته های غیر پزشکی برای گرفتن مجوز تأسیس آزمایشگاه های تشخیص طبی در کشور هشدار داد و گفت: وزارت بهداشت، بنگاه کاریابی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فرید کرمی، در نشست خبری همایش سالانه انجمن آسیب شناسی و طب آزمایشگاه که امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: متأسفانه برخی رشته‌های علوم پایه که هیچ گونه وجاهت علمی و قانونی برای ورود به عرصه تشخیص پزشکی را ندارند، فقط به این دلیل که نیروهای تربیت شده بیش از اندازه اشباع شده است، می‌خواهند برای بیکار نماندن، در امور آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دخالت کنند.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت بنگاه کاریابی نیست، گفت: برخی رشته‌های علوم پایه قصد دارند با اعمال نفوذ در وزارت بهداشت، به دنبال گرفتن مجوز تأسیس آزمایشگاه تشخیص طبی باشند. در حالی که این افراد به هیچ عنوان صلاحیت علمی برای انجام نمونه گیری را ندارند.

کرمی ضمن هشدار نسبت به عواقب نفوذ رشته‌های علوم پایه در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، افزود: ورود این افراد به آزمایشگاه‌ها، سلامت مردم را تهدید می‌کند.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران، با تاکید بر این موضوع که در قانون تشکیلات وزارت بهداشت آمده است که بهترین روش‌های تشخیصی را برای سلامت مردم به کار گیرد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ پاتولوژیست داریم و شهری را نمی‌توان یافت که متخصص پاتولوژی نداشته باشد.

کرمی با انتقاد از تربیت بی رویه دانش آموختگان دوره‌های علوم پایه، افزود: وقتی بیش از نیاز مراکز تحقیقاتی، نیرو تربیت می‌کنیم، نتیجه اش این می‌شود که رشته‌هایی مثل انگل شناسی، میکروب شناسی، خون شناسی و…، برای بیکار نماندن، برای داشتن شغل، به وزارت بهداشت فشار بیاورند.

وی ادامه داد: کار این رشته‌های علوم پایه این است که در مراکز تحقیقاتی، کیت و…، بسازند و در اختیار آزمایشگاه‌ها قرار بدهند. نه اینکه به دنبال تأسیس آزمایشگاه باشند. این جفا به مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha