معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور دو پیشنهاد این سازمان را برای تعرفه های پزشکی در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

درخواست نظام پزشکی برای تعرفه های پزشکی ۱۴۰۰

سلامت نیوز:معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور دو پیشنهاد این سازمان را برای تعرفه های پزشکی در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد جهانگیری ، درباره وضعیت بررسی و تعیین تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰، گفت: تعرفه پزشکی سال ۱۴۰۰ یکی از معضلاتی است که به آن برمی‌خوریم. امکان ارائه خدمات با شرایط کنونی واقعا دیگر میسر نیست. به هر حال طی دو سال گذشته تورم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در همه ابعاد ارائه خدمت داشته است.


وی افزود: اگر نخواهیم این تعرفه را اصلاح کنیم، دچار مشکل می‌شویم. پیشنهاد ما این است که متناسب با همین تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند؛ هر چند که همه می‌دانند تورم واقعی بالاتر از این است؛ اما حداقل باید متناسب با تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی،  تعرفه‌ها رشد کنند و این موضوع در تعرفه‌ها دیده شود. این کف است.


جهانگیری ادامه داد: در عین حال اگر بتوانند جبرانی را هم برای موارد وابسته به ارز در نظر بگیرند. واقعیت این است که در تجهیزاتی که وابسته به ارز است، در نظام ارائه خدمت اعم از بخش خصوصی و دولتی دچار مشکلات جدی شده‌ایم، این موارد باید در حوزه تعرفه‌ای و هزینه‌ای دیده شود. در حوزه ‌های دیگر ببینید چه اتفاقی می‌افتد. به عنوان مثال در حوزه خوارک مردم در زمینه قیمت مرغ، تخم مرغ و... ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد. همه این‌ها رشد می‌کنند و آن‌ها هم حق دارند و باید مدیریت شود. در حال حاضر در حوزه بخش خصوصی یک دلار هم از ارز دولتی استفاده نمی‌شود و همه ارزها یا نیمایی و یا آزاد است. بنابراین این موارد باید دیده شود. در غیر این صورت نمی‌توان این تجهیزات را بهینه یا بروز کرد. امروز هم در زمان شیوع کرونا دیدیم که اگر تجهیزات وجود نداشت، واقعا مردم دچار مشکل می‌شدند. به عنوان مثال اگر امروز سی‌تی‌اسکنی در مرکزی دچار مشکل شود، بحث تشخیص دچار مشکل می‌شود. تجهیزات اتاق عمل اگر به مشکل بخورد، عمل جراحی قطع می‌شود.


وی تاکید کرد: بر این اساس خواهش و درخواست ما این است که برای تجهیزاتی که وابسته به ارز است، تدبیر ویژه کنند. درعین حال متناسب با تورمی که امسال اعلام شده، تعرفه ها را اصلاح کرده و رشد دهند. هر عددی که از سوی بانک مرکزی به عنوان تورم اعلام شود، همان را در تعرفه‌ها هم اعمال کنند. یعنی حداقل رشد، این میزان باشد. قرار شده طی این هفته جلسات مربوط به تعرفه را به یک سرانجامی برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha