در مقایسه ذائقه مردان و زنان، مردها گرایش بیشتری به مصرف گوشت‌ دارند. به همین دلیل هم کمتر مردی را پیدا می‌کنید که گیاهخوار باشد یا میل او به مصرف سبزیجات بیش از گوشت‌ و به قول خودشان غذاهای درست و حسابی باشد!

خوراکی‌های مناسب برای سلامت مردان را بشناسید

سلامت نیوز: در مقایسه ذائقه مردان و زنان، مردها گرایش بیشتری به مصرف گوشت‌ دارند. به همین دلیل هم کمتر مردی را پیدا می‌کنید که گیاهخوار باشد یا میل او به مصرف سبزیجات بیش از گوشت‌ و به قول خودشان غذاهای درست و حسابی باشد!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اما هر خوراکی‌ای برای مردها مناسب نیست.برای اینکه آنان ضمن رعایت تنوع غذایی و میل آنها به مصرف گوشت‌، سالم بمانند باید از الگوهای صحیح تغذیه پیروی کنند. به‌ویژه اگر کار آنها به شکلی است که تحرک بدنی کمی دارند. می‌خواهیم با این موارد آشنا شویم.

قرمز سبک خوب است
گوشت گوسفند، معمولاً دلخواه‌ترین گوشت بین انواع گوشت‌ها است. اما مردها علاقه خاصی به مصرف دل و جگر و کله‌پاچه دارند که مصرف بیش از اندازه آن برای سلامت بدن خوب نیست. گوشت گوسفند یا گوساله باید بدون چربی باشند و به شکل گریل یا کباب شده و یا بخارپز پخته شوند. علاوه بر این حداکثر میزان مجاز مصرف گوشت قرمز، هفته‌ای یک‌بار است. دل و جگر و کله‌پاچه بهتر است هر چند ماه یک‌بار مصرف شوند- در صورتی که غلظت خون بالا نباشد - کله‌پاچه نیز هر شش ماه یک‌بار، بدون اضافه شدن هرگونه چربی به مقدار کم مصرف شود.
 
آلبالویی‌ها خوب هستند
گیلاس و آلبالو از بهترین میوه‌ها برای مردها به شمار می‌روند. به این دلیل که آنتی‌اکسیدان آنها که دلیل رنگ قرمز این دو میوه است، یکی از مواد مهم برای کنترل التهاب سلولی است. تأثیر آن معادل بعضی از داروهای ضدالتهاب است. بنابراین سعی کنید در فصل این دو میوه، روزانه تا 10 عدد از آنها را مصرف کنید.
 
شکلات تلخ، خوب است
شکلات تلخ یکی دیگر از موادی است که مردها علاقه چندانی به آن ندارند. اما شکلات تلخ حاوی « فلاونل‌ها» است. این ترکیب باعث بهبود جریان خون در رگ‌ها می‌شود. بنابراین خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر باعث از بین رفتن کلسترول بد خون می‌شود. بنابراین مصرف روزانه حدود 28 گرم شکلات تلخ مناسب است.
 
دریایی‌ چرب خوب است
ماهی‌ها، به‌ویژه انواع حاوی اسید چرب بالا مانند تن، هیرینگ، سالمون و ساردین، از جمله این ماهی‌ها هستند. این ماهی‌ها حاوی اسید چرب امگا ‌‌(3) هستند. این اسید چرب ضدالتهاب بوده و از طرفی باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود. بهترین مقدار مصرف، دو وعده در هفته به شکل بخارپز یا کبابی است.
 
گیاه تند خوب است
زنجبیل که آدامس و چیپس و شکل تازه آن اکنون در بازار است، یکی از بهترین ادویه‌های طبیعی برای حفظ سلامت مردان است. این گیاه دارویی خاصیت ضدالتهابی دارد. از سوی دیگر مصرف آن باعث درمان درد و کوفتگی ناشی از بدن‌سازی سنگین می‌شود. علاوه بر این میل جنسی مردان را نیز متعادل می‌کند. زنجبیل را به شکل تازه در چای، دمنوش و یا سالاد و ماست استفاده کنید. به عنوان ادویه نیز می‌توان آن را به انواع غذاها اضافه کرد.
 
لبنیات‌ خوب است
شیر و ماست حاوی اسیدآمینه لوسین هستند. این اسیدآمینه در ساخت ماهیچه‌ها و عضلانی شدن بدن تأثیر مهمی‌ دارد. علاوه بر این حاوی کلسیم و پتاسیم است و نیاز بدن به آب را نیز به خوبی تأمین می‌کند. پروتئین موجود در لبنیات نیز از دیگر امتیازات این خوراکی‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha