صبح امروز سرهنگ علی همه خانی در خصوص تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار در پایتخت توضیحاتی ارائه نمود .

بیش از نیمی از تصادفات فوتی تهران مربوط به موتورسواران است

سلامت نیوز: صبح امروز سرهنگ علی همه خانی در خصوص تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار در پایتخت توضیحاتی ارائه نمود .

به گزارش سلامت نیوز، مجری برنامه شهر امن از فرصت حضور جانشین پلیس پایتخت استفاده کرد و ازمیزان آمار و تخلفات موتورسواران در تهران از معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  پرسید.


سرهنگ همه خانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام جواد (ع)  گفت : رفتار و تخلفات موتورسواران همیشه دغدغه پلیس بوده و همیشه ما با موتورسواران چالش داشته ایم .


وی بیان داشت : اگر به گذشته بازگردیم و به پنجاه سال قبل برگردیم قانون هایی برای تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران وجود داشته است یعنی از دیر باز این موضوع برای پلیس حائز اهمیت بوده است .


سرهنگ همه خانی افزود  : نکته مهم در این خصوص اینجا بحث آسیب زا بودن موتورسیکلت است چرا که موتورسوار یکی از آسیب پذیرترین کاربر ترافیکی می باشد و امنیت بسیار بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایط نقلیه دارد و باید به آمار 44 درصدی تصادفات فوتی تهران  اشاره کنیم که به تخلفات موتورسیکلت برمیگردد و این  آمار تکان دهند و آمار بالایی  می باشد .


وی ادامه داد : با اشاره به این آمار می توان گفت حدود نیمی از تصادفات فوتی ما در شهر تهران مربوط به موتورسواران است که 63 درصد از تصادفات جرحی ما در تهران نیز مربوط به موتورسواران است و 37 درصد تصادفات این موتورسواران هم در بزرگراهها روی می دهد.


معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ همچنین افزود : الان همگی اقشار مردم به خاطر حفظ جان و سلامتی خود از ماسک استفاده می نمایند و فرهنگ سازی شده است و آمار بالای تصادفات موتورسواران و تخلفات برخی راکبین آن و همگی موارد دست به دست هم داد تا فکر ویژه ای در خصوص ارتقای فرهنگ ترافیک در بین موتور سواران نماییم  .


همه خانی بیان داشت : آیا این آمار تکان دهنده نیست و آن خانواده ای که در منزل چشم انتظار بازگشت عزیز خود است و منتظر پدر خود هستند که به منزل بازگردد ولی متاسفانه هر تصادفی را که راجع به موتورسیکلت بررسی می کنیم باز می گردد به عدم استفاده از کلاه ایمنی  و تخلفات حادثه ساز متعددی که راکبین انجام می دهند .


وی گفت : ماهیچ وقت اعتقاد به این نداریم که همه موتورسواران قانون گریز هستند ما موتور سواران قانون مند بسیاری داریم که به قانون احترام  می گذارند و از آن پیروی می کنند و پشت خط ایست می ایستند و از چراغ قرمز عبور نمیکنند ولی متاسفانه برخی موتورسوارن قانون گریز هستند ومرتکب تخلفات می شوند و منجر به این ایجاد آمار  و ارقام نگران کننده می شوند .


همه خانی گفت : فرهنگ به صورت یک پازل است و پلیس یک تکه از این پازل می باشد و سایر تکه های این پازل دیگر ارگان ها و سازمان های مرتبط هستند و آنهایی که در بحث فرهنگ دخیل هستند و تکه بسیار مهم از این پازل که از همه تکه ها مهم تر است خود شخص است و راکب موتورسیکلت است که همه این تکه باید دست به دست هم دهند تا ارتقا فرهنگ صورت پذیرد و حداقل تلفات را در بحث موتورسیکلت داشته باشیم .


وی افزود : خط قرمز پلیس راهور حفظ جان کاربران ترافیک است و اخیرا با طرحی به نام طرح موتوریار اقدام به فرهنگ سازی کرده ایم که بازخوردهای خوبی هم تاکنون گرفته ایم تا این لحظه بالغ بر بیست و دو هزار موتور سیکلت در این طرح توقیف نشده اند یعنی 22 هزار دستگاه موتور سیکلت را در محل آموزش داده ایم و به جای اینکه به پراکینگ منتقل شوند در همان محل آموزش داده ایم و از این تعداد به پارکینگ منتقل نشده اند و به آنها پس از آموزش اعلام کرده ایم که به سلامت به منزل بروند .


همه خانی گفت : خانواد ها در بحث موتورسواران از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و جامعه هدف ما همین کودکانی هستند که می توانند در آینده رانندگانی و کاربران ترافیکی قانون مدار می شوند .


وی در خصوص بازخورد زرح موتوریار هم گفت : بازخوردهایی  که ما از طریق فضای مجازی بسیار مثبت بوده و خود راکبین آموزش دیده در این طرح و سایر شهروندان نیز از اجزای این طرح ابراز رضایت کرده اند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha