رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت و این تست‌ها برای تایید به انستیتو پاستور ارسال شد.

تست اولیه ۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت شد

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت و این تست‌ها برای تایید به انستیتو پاستور ارسال شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد دهقانی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند با استفاده از کیت تشخیصی مربوطه انجام و نتیجه تست اولیه مثبت شده است.

وی افزود: این تست‌ها برای تایید و توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال شده است و در صورت تایید نهایی، مراتب به اطلاع هم‌استانی‌ها خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و گفت: راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس جهش‌یافته همان نکات قبلی است که با توجه به ماهیت ویروس باید بیشتر و جدی‌تر رعایت شود.

 اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

در حال حاضر قاینات تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی است که از یک هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد.

همچنین پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha