رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از شهروندان انتظار می رود با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.

نخستین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی شناسایی شد

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از شهروندان انتظار می رود با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محمد حسین صومی روز دوشنبه در گفتگویی اعلام کرد: با توجه به حساسیت های موجود و آمادگی های لازم در رابطه با پیشگیری از انتشار ویروس جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی)، یک شهروند اهری با سابقه مسافرت به کشور عراق و بازگشت به کشور در روزهای اخیر تحت بررسی و آزمایش های لازم قرار گرفت و از نظر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مثبت شناخته شد.

وی گفت: این بیمار با حال عمومی خوب در منزل ایزوله شده و خانواده و کلیه افرادی که در این مدت با وی در تماس بودند تحت معاینه و آزمایش های لازم قرار گرفتند که آزمایش های اولیه آنها ( rapid ) منفی بوده است ولی بررسی‌های تکمیلی همچنان ادامه دارد .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: علائم کرونای انگلیسی، مشابه علائم کووید ۱۹ معمولی است، اما سرعت شیوع و مرگ و میر آن بیشتر بوده و افرادی با سنین کم‌تر و جوان‌ترها را درگیر می‌کند و توصیه‌های مراقبتی در مورد این بیماری هم شامل اصول مورد تاکید همیشگی "رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشو و ضدعفونی مکرر دست‌ها" است.


دکتر غلامعلی درستی خاطرنشان کرد: استفاده از یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه‌ای و یا استفاده از یک ماسک ان ۹۵ هم در مورد ویروس انگلیسی و هم در مورد ویروس معمولی کرونا موثر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آغاز دور دوم واکسیناسیون در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور گفت: کادر آزمایشگاه‌های کرونا در دور دوم واکسینه می‌شوند و نتایج اولین دوره‌ تزریق نیز حدود سه هفته بعد از تزریق با اخذ آنتی‌بادی از خون داوطلبان که شامل کادر آی سی‌یوهای کرونا بود، مشخص می‌شود.

وی با تشریح آخرین وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی از ثابت و پایدار بودن شرایط در این استان در طول یک ماه گذشته خبر داد و گفت: طی هفته‌های گذشته افزایش جزیی در تعداد مراجعان سرپایی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در استان سه تا چهار نفر است، افزود: تعداد موارد جدید شناسایی شده نیز کم‌تر از ۲۰۰ نفر در روز و تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها کم‌تر از ۴۵۰ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha