رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تمام علائم مربوط به سرماخوردگی در کودکان مانند تب، سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، بی‌حالی، سردرد و تمایل به خواب بیشتر می‌توانند علائم کووید ۱۹ در کودکان باشند.

تمام علائم سرماخوردگی می‌توانند علائم کرونا در کودکان باشند

سلامت نیوز: رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تمام علائم مربوط به سرماخوردگی در کودکان مانند تب، سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، بی‌حالی، سردرد و تمایل به خواب بیشتر می‌توانند علائم کووید ۱۹ در کودکان باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، زهره سخاوت پور روز سه شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: مشکلات گوارشی مانند اسهال، استفراغ و درد شکم نیز می‌توانند از علائم کرونا در کودکان باشند.
وی با بیان اینکه سه بخش بیمارستان بزرگ دزفول درگیر کووید ۱۹ هستند، افزود: این موضوع به شدت پرستاران را خسته کرده چرا که برای دومین سال هنگام  عید نمی‌توانند در کنار خانواده های خود باشند.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: شهروندان حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و خریدها را به صورت یکجا انجام دهند تا از تردد بیشتر جلوگیری شود.
وی افزود: با شیوع موج چهارم کرونا در کشور و شرایطی که در شهرستان دزفول حاکم شده بسیاری از مردم درگیر شده‌اند این در حالی است که ویروس جهش یافته نسبت به سه دوره قبلی تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.

سخاوت پور ادامه داد: در موج‌های قبلی ابتلا و مرگ و میر مربوط به سالمندان بود ولی اکنون کودکان، نوزادان و گروه‌های سنی نوجوان و جوان هم درگیر هستند و مرگ در گروه سنی جوان و نوجوان اتفاق می‌افتد.
وی ابتلای کودکان به کرونای انگلیسی را متاثر کننده خواند و از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: حساسیت نداشتن خانواده‌ها روی کودکان، پرستاران را دلسرد می‌کند؛ افراد باید از ماسک سه لایه استفاده کنند تا بتوانند ایمنی را به ۹۵درصد افزایش دهند.

شهرستان دزفول دروضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تاکنون ۲ مورد مثبت کرونای انگلیسی در این شهرستان مشاهده شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha