نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در ارتباط با مشکلات داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیکی بیماران، نکاتی را متذکر شد.

پزشکان هم نسخه الکترونیک نمی نویسند/مشکل نسخه خوانی داروخانه ها

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در ارتباط با مشکلات داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیکی بیماران، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش سلامت نیوز، سیدعلی فاطمی، در گفتگو با شبکه خبر سیما، عمده مشکلات نسخه الکترونیک را دیده نشدن داروخانه‌ها در طراحی اولیه این طرح عنوان کرد و گفت: متأسفانه سازمان‌های بیمه گر هنوز موفق نشده اند یک طرح یکپارچه برای ساماندهی صدور نسخه الکترونیک در مطب پزشک و سپس در داروخانه‌ها ارائه کند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، ادامه داد: متأسفانه هم اکنون بسیاری از پزشکان به دلیل مشکلات موجود از قبیل جستجوی نام کامل دارو و ثبت آن در سامانه و…، رغبتی به نسخه الکترونیکی نشان نمی‌دهند.

وی افزود: داروخانه‌ها نیز با مشکلاتی از قبیل کندی سرعت اینترنت و قطعی مدام آن مواجه هستند که امکان ثبت آنلاین و آفلاین نسخه‌ها را در کنار سایر معضلات دشوار می‌کند.

فاطمی با بیان اینکه نسخه الکترونیکی منجر به کاهش خطاهای دارویی و هزینه‌ها خواهد شد و به نفع مردم و دولت است، گفت: بهترین کار این است که سامانه پرونده الکترونیک سلامت شکل گرفته و پیاده سازی شود تا داروخانه‌ها مجبور به ثبت اطلاعات در چند سیستم نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha