شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 308394

متخصص گوش، گلو و بینی گفت : معمولا التهاب گوش به خودی خود یا با مصرف مسکن های معمولی از بین می رود ولی در برخی مواقع می تواند منجر به عفونت گوش شود.

تفاوت بین التهاب و عفونت گوش چیست؟

سلامت نیوز:متخصص گوش، گلو و بینی گفت: معمولا التهاب گوش به خودی خود یا با مصرف مسکن های معمولی از بین می رود ولی در برخی مواقع می تواند منجر به عفونت گوش شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد اجل لوئیان متخصص گوش، گلو بینی، سر و گردن  با اشاره به اینکه بین التهاب و عفونت گوش مرز زیادی وجود ندارد گفت: معمولا التهاب شروع می شود و به عفونت ختم می شود. امروزه اصطلاح التهاب گوش بسیار پر کاربرد است به گونه ای که ورم لاله گوش، مجرا و پرده گوش، تغییر مایعات و الکترولیت های داخلی گوش هم التهاب گوش هستند. التهاب لفظی کاملا عام است هرگونه تورم و تغییر رنگ در لاله ، پرده مجرای گوش التهاب نام دارد که معمولا خود به خود برطرف می شود و یا با مصرف مسکنی معمولی بر طرف می شود.


وی افزود: التهاب می تواند منجر به عفونت شود. حضور میکروب ها در نقاط مختلف گوش علائم مختلف دارد. وقتی میکروب ها در گوش فعال شوند در لاله گوش درد شدید به وجود می آورند، مجرای گوش را تنگ می کنند، گوش میانی چرک می کند و می تواند موجب تورم در پرده گوش شود. اگر عفونت در گوش داخلی باشد می تواند موجب اشکالات تعادلی، سرگیجه و ناشنوایی  شود. وقتی التهاب با عفونت میکروبی همراه می شود می تواند تب ایجاد کند که می تواند به صورت موضعی یا عمومی باشد.


اجل لوئیان درباره کیپ شدن گوش گفت: شایع ترین دلیل این علامت جِرم گوش است. گوش برخی افراد جِرم دارد. با حمام رفتن جِرم ها مرطوب و متورم می شوند و مجرای گوش را می بندند. بعد از حدود 24 ساعت جِرم ها جمع می شوند و کیپی گوش از بین می رود. افرادی که این علامت را دارند با مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص می توانند جرم را از گوش خارج کنند.


وی در ادامه درباره خارش گوش خاطرنشان کرد: اگر همراه خارش گوش گلودرد وجود داشته باشد مشکل در حلق است ولی اگر مشکل حلق و لوزه ندارند خارش گوش می تواند ناشی از آلرژی یا شیپور استاش باشد که با درمان های استنشاقی و قرص برطرف می شود. اگر خارش مربوط به مجرای گوش ، پوسته ریزی و قارچ باشد با مراجعه به متخصص می توان این معضل را برطرف کرد.


متخصص گوش، گلو بینی، سر و گردن در انتهای این گفتگو تاکید کرد: قرمزی، التهاب، درد و تب می تواند ناشی از عفونت بدن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha