سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با همکاری بیشتر مردم و اصناف و تسریع در واکسیناسیون، شرایط بهتری نسبت به بهار سال قبل خواهیم داشت.

در صورت "همکاری مردم" و "تسریع در واکسیناسیون" شرایط کرونایی بهتر می‌شود

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با همکاری بیشتر مردم و اصناف و تسریع در واکسیناسیون، شرایط بهتری نسبت به بهار سال قبل خواهیم داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که با وجود خطر ویروس جهش یافته و ازدحام در بازار و پاساژها، چرا اعمال محدودیتی صورت نمی‌گیرد؟ بیان کرد: محدودیت برای اصناف بر اساس وضعیت رنگ بندی شهرها تعیین می‌شود که این موضوع نیز تابعی از وضعیت بستری و جمعیت هر شهر است.


وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن عید نوروز، توصیه‌های مکرر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بوده که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری به طور حداکثری اجرا شده و افراد از حضور در محل‌های پرتجمع خودداری کنند. همچنان به همه مردم کشورمان توصیه می‌کنیم که در محل‌های پرتجمع مانند پاساژها کمتر حضور پیدا کرده یا تا حد امکان خریدهای خود را به صورت غیرحضوری و بسترهای امن اینترنتی انجام بدهند.


لاری افزود: وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور کاملا به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بستگی دارد و هرچقدر میزان استفاده از ماسک یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کند، خطر افزایش ابتلا و بستری و فوت به علت کووید ۱۹ بیشتر می‌شود. 


سخنگوی ورازت بهداشت ادامه داد: اگر همکاری و همراهی مردم و اصناف ادامه داشته باشد و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری پیش برود، قطعا شرایط بهتری به نسبت بهار سال ۱۳۹۹ خواهیم داشت.
وی افزود: از طرفی باید به این نکته توجه کنیم که بیماری کووید ۱۹ به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha