دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 308534

مثبت اندیش بودن همیشه چیزی نیست که یک ویژگی ذاتی باشد. مثبت اندیشی چیزی است که می‌توانید با هدایت افکار و احساسات خود در جهت خوش بینانه تر و درگیر شدن با عادت‌هایی که باعث بهبود ذهنیت شما می‌شوند، آگاهانه در زندگی خود پیاده سازی کنید.

۷ عادت که می‌تواند به شما در مثبت‌اندیشی کمک کند

سلامت نیوز: مثبت اندیش بودن همیشه چیزی نیست که یک ویژگی ذاتی باشد. مثبت اندیشی چیزی است که می‌توانید با هدایت افکار و احساسات خود در جهت خوش بینانه تر و درگیر شدن با عادت‌هایی که باعث بهبود ذهنیت شما می‌شوند، آگاهانه در زندگی خود پیاده سازی کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، پرورش دیدگاه یا طرز فکر مثبت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این یک تمرین یادگیرنده در طول زندگی است که همراه با تجربه است و در صورت اشتراک با دیگران حتی بهتر است.

در اینجا چندین تکنیک وجود دارد که می‌تواند ذهن شما را برای مثبت اندیشی تربیت کند:

 از اطلاعات منفی جدا شوید

اگرچه سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مزایای زیادی مانند ایجاد ارتباطات معنی دار و دریافت حمایت اجتماعی دارند، اما می‌توانند بر سلامت روانشناختی شما نیز تأثیر بگذارند. اخبار ناراحت کننده و مقایسه‌های اجتماعی همه در توانایی شما برای مثبت اندیشی و همچنین در عزت نفس شما تأثیر دارند. استراحت در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بر زمان حال تمرکز کرده و از منفی گرایی جدا شوید.

هر روز بهترین خود ممکن را تصور کنید

با تصور “بهترین خود ممکن” یا (BPS) خود به مدت پنج دقیقه در روز و طی دو هفته، می‌توانید خلق و خوی کلی و توانایی شما برای مثبت اندیشی را بهبود ببخشید. در طول هر جلسه، تصویری از BPS خود را از نظر رشد فردی، رابطه‌ای و شغلی بسازید. این فعالیت شما را تشویق می‌کند که به آنچه می‌خواهید باشید فکر کنید در حالی که می‌توانید به آن دست یابید. توانایی باور داشتن به خود داشتن یک ذهنیت مثبت در زندگی مفید است.


صحبت شخصی مثبت را تمرین کنید

مردم معمولاً می گویند که شدیدترین منتقد آنها خودشان هستند، اما به خاطر داشته باشید که زبانی که با خودتان صحبت می‌کنید می‌تواند بر وضعیت شما تأثیر بگذارد. برای هدایت افکار، احساسات و رفتار خود به شیوه‌ای مثبت‌تر، چگونگی گفتگو با صدای درون خود را از نو تنظیم کنید. به جای اینکه فکر کنید، “این کار خیلی سخت است و من نمی‌توانم آن را انجام دهم”، به “من یک بار دیگر تلاش می‌کنم از زاویه دیگری” را تغییر دهید. با تغییر آگاهانه نحوه صحبت با خود، می‌توانید مثبت‌تر فکر کنید.

یک ژورنال سپاسگزاری داشته باشید

ذکر مواردی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید ممکن است به شما کمک کند تا به جای پرداختن به مشکلات، جنبه‌های مثبت زندگی را درک کنید. قدرشناسی مزایای عاطفی و بین فردی را به همراه دارد و با سلامت جسمی و روانی بهتر، افزایش خوشبختی و کلی احساس رفاه همراه است. داشتن یک ژورنال سپاسگزاری می‌تواند به شما کمک کند تا در زندگی مثبت‌تر باشید زیرا متوجه می‌شوید که اوضاع چطور پیش می‌رود.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

برای جلوگیری از حواس پرتی توسط افکار منفی، آگاهانه در حال حاضر درگیر شوید و بیشتر حواس خود را جمع کنید. برای اعتراف به چیزهای خوب وقت بگذارید. هوشیار بودن به افکار و احساسات به شما کمک می‌کند خود را بهتر درک کنید و درک کنید که منفی نگری شما از کجا ناشی می‌شود. افزایش حساسیت به نحوه پاسخگویی به موقعیت‌ها به شما کمک می‌کند تا به یک ذهنیت مثبت و مثمر ثمر روی بیاورید.

وقتی سرگرم تفکرات منفی هستید، تشخیص دهید

برای مثبت اندیشی باید به مناطقی که تمایل به بدبینی دارند بپذیرید و آنها را مخاطب قرار دهید. این می‌تواند در مورد شغل، روابط اجتماعی یا حتی خود شما باشد. بر روی یک جنبه تمرکز کنید تا با رویکرد خوش بینانه تری به آن بپردازید و آگاهانه به آن نزدیک شوید. درون نگر باشید و تشخیص دهید که چرا به آن قسمت از زندگی خود بدبین هستید. اقدام برای ایجاد تغییرات مثبت به شما کمک می‌کند تا فرد مثبت‌تری شوید.

در جمع افراد مثبت اندیش باشید

افرادی که غالباً اوقات را با آن‌ها می‌گذرانید بسیار بر شما تأثیر می‌گذارند، این بدان معنی است که ذهنیت آن‌ها می‌تواند شما را از بین ببرد. متفکران منفی ممکن است شما را از این باور که ممکن است اوضاع بهتر شود، منصرف کنند، اما متفکران مثبت به شما الهام می‌دهند که امیدوار باشید که به نتایج خوبی برسید، به ویژه هنگامی که در نگاه به سمت روشن مشکل دارید. احاطه در خود با افراد خوش بین به شما کمک می‌کند تا ذهنیت مثبتی داشته باشید.

در نهایت اگر همه تلاش خود را برای تمرین هر روز انجام دهید، این عادت‌ها به راحتی به سراغ شما می‌آیند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha