یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 308793

یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیحاتی در خصوص اصلی‌ترین دلایل سردرد‌های صبحگاهی پرداخت.

سردرد‌های صبحگاهی را جدی بگیرید!

سلامت نیوز: یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیحاتی در خصوص اصلی‌ترین دلایل سردرد‌های صبحگاهی پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، محمد علی اکبریان نیا در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین دلایل سردرد‌های صبحگاهی چییست؟، گفت: بسیاری از سردرد‌ها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که یکی از آن‌ها زمان سردرد است؛ زمان، مکان، شدت و انتشار درد، عوامل تشدید کننده و عوامل تخفیف دهنده سردرد‌ها به این امر کمک می‌کنند که نوع سردرد را تشخیص دهیم و متوجه شویم کدام سردرد اهمیت بیشتری دارد و خطرناک است.


وی افزود: سردرد‌های صبحاگاهی از جمله سردرد‌های با اهمیت هستند و حتما باید مورد توجه قرار گیرند، به ویژه زمانی که بیمار از خواب بیدار می‌شود و سردرد دارد، یعنی فرد شب بدون سردرد خوابیده و هنگامی که از خواب بلند می‌شود، دچار این عارضه است.


این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: بعضی از سردرد‌ها هستند که هنگامی که بیمار می‌خوابد، سردرد‌ها آغاز می‌شود و زمانی که می‌نشیند، بهتر می‌شود و وقتی فرد می‌خوابد مجدد تشدید می‌شود که این سردرد‌ها بسیار اهمیت دارند.


اکبریان نیا اظهار کرد: عمدتا سردرد‌هایی که مربوط به فشار خون بالا هستند، در خواب ایجاد می‌شوند و معمولا صبحگاهی هستند، همچنین بیمارانی که در خواب دچار وقفه تنفسی می‌شوند ممکن است این وفقه‌های تنفسی سبب کاهش اکسیژن رسانی به مغز شود و بیمار با سردرد و یا حالت گیجی و منگی از خواب بیدار شود.


وی توضیح داد: آن دسته از سردرد‌های صبحگاهی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اند، سردرد‌هایی هستند که به علت تومور‌های مغزی رخ می‌دهند، بیمارانی توده یا تومور راضافه در مغزشان است، هنگامی که می‌خوابند سردردشان تشدید می‌شود چرا که هنگامی که می‌خوابند داخل تومور خون بیشتری جمع می‌شود و خون بیشتر سبب افزایش حجم تومور و سردرد می‌شود.


این متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: یکسری دیگر از سردرد‌های صبحگاهی به علت آرتروز در ناحیه گردن و فشار روی ریشه‌های عصبی گردنی به ویژه در اشخاصی که زیر سرشان بالا است و افراد مسنی که مشکلات ستون فقرات دارند، ایجاد می‌شود و افراد به دلیل خوابیدن و موقعیت قرار گرفتن سرشان روی بالش دچار این عارضه می‌شوند.


وی متذکر شد: افرادی که دچار غلضت خون و چربی خون هم هستند دچار سردرد‌های صبحگاهی می‌شوند و صبح‌ها که از خواب بلند می‌شوند، حالت گیجی منگی دارند و هنگامی که راه می‌روند و مایعات می‌خوردند، بهتر می‌شود.


این پزشک متخصص بیان کرد: اگر بیماری از سردردصبحگاهی شکایت کرد، حتما باید این موارد در آن‌ها بررسی شود و اگر به جایی نرسید، حتما باید عکس برداری از سینوس‌ها انجام شود چرا که افرادی که سیوزیت و لوزه بزرگ دارند و یا در خواب زیاد خور خور می‌کنند، نشانگر این است که شب‌ها در خواب اکسیژن رسانیشان کم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha