دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 308890

امسال نیز همانند سال‌های گذشته از دید و بازدیدهای نوروزی خبری نیست؛ بنابراین دغدغه نگهداری میوه‌ها، کمتر است، چون نیاز نیست آنها را در حجم زیاد خریداری کنید. از طرفی، ویروس کرونا هنوز می‌تازد و نگهداری میوه و سبزی را در این شرایط کمی سخت کرده است. اما ترجیح بر این است که چند روز اول عید سراغ خرید نرویم و از این بابت کمی استراحت کنیم.

میوه‌های نوروزی را چگونه کرونا‌زدایی کنید؟

سلامت نیوز: امسال نیز همانند سال‌های گذشته از دید و بازدیدهای نوروزی خبری نیست؛ بنابراین دغدغه نگهداری میوه‌ها، کمتر است، چون نیاز نیست آنها را در حجم زیاد خریداری کنید. از طرفی، ویروس کرونا هنوز می‌تازد و نگهداری میوه و سبزی را در این شرایط کمی سخت کرده است. اما ترجیح بر این است که چند روز اول عید سراغ خرید نرویم و از این بابت کمی استراحت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در این شرایط اگر میوه را در مقدار کمی بیشتر- مثلاً برای یک هفته- خریداری کرده و یا بخواهیم سبزی به اندازه یک هفته بخریم، باید چه مواردی را رعایت کنیم تا هم خوراکی‌ها سالم بمانند و هم ویروس منتقل نشود.
 
به این شیوه کرونا‌زدایی کنید:
 سبزی‌ها: در حال حاضر بیشتر سبزی‌ها به شکل پاک‌ و دسته‌بندی شده ارائه می‌شوند. بعد از حمل سبزی‌ها به منزل، کش، نوار پلاستیکی، روزنامه و... را باز کرده و دور بریزید. چون امی‌تواند محل ورود ویروس‌ و باکتری‌ها به سبزی باشند و یا اینکه خود به مکان تجمع ویروس و باکتری تبدیل شوند. بعد از این کار، آنها را داخل نایلون گذاشته و چند سوراخ در کیسه نیز ایجاد کنید.


 میوه‌ها: به نایلون میوه‌ها اسپری الکل بزنید. چند سوراخ ریز برای تبادل هوا در کیسه ایجاد کنید. آنها را گره زده و داخل کشوی یخچال یا در نقطه خنک ایوان یا حیاط منزل بگذارید.


 همراه هم نباشند: میوه‌ها و سبزی‌ها نباید داخل یک نایلون یا کیسه پارچه‌ای در کنار هم باشند. هرکدام باید مجزا نگهداری شوند.


در اتاق نباشند: میوه‌ها، سبزی و صیفی‌جات را باید داخل یخچال یا فضای خنک حیاط در سایه قرار دهید. از نگهداری آنها در گوشه‌ای از آشپزخانه، بهارخواب در بسته و هر جایی که دما می‌تواند بالا رود، خودداری کنید. برای مثال، نگهداری سیب در دمای اتاق در مقایسه با یخچال، 10 برابر روند نرم و فاسد شدن آن را تشدید می‌کند.


 کاغذپیچ کنید: روزنامه باطله، کاغذ الگو، ورق‌های مجله باطله و... همگی گزینه‌های مناسبی برای پیچیدن میوه‌ها داخل آنها و در نتیجه بالا بردن مدت ماندگاری آنهاست؛ به این دلیل که میزان تماس میوه‌ها با هم را کاهش می‌دهد.


 شستن به میزان لازم: به اندازه مصرف روزانه میوه‌ها را بشویید. شسته شدن میوه‌ها، مدت ماندگاری آنها را کاهش می‌دهد؛ به این دلیل که لایه محافظ طبیعی روی آنها را از بین می‌برد. درباره سبزی‌ها هم بهتر است برای چند وعده سبزی‌ها را آماده کرده و در یخچال بگذارید و بقیه آنها را در فریزر نگهداری کنید. مدت ماندگاری سبزی خرد شده داخل یخچال حداکثر دو روز است. بعد از آن خواص سبزی کاهش یافته و رو به فساد می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha