مطابق نبودن تعرفه ویزیت پزشکان با تورم سالانه، پزشکان را با مشکلات هزینه ای بسیاری مواجه می کند که این امر به کیفیت خدمات درمانی لطمه وارد خواهد کرد.

دکتر«ایرج خسرونیا» رییس متخصصان داخلی ایران با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: تعرفه ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان هر سال با توجه به سرانه بهداشت و درمان افزایش می یابد اما این افزایش هیچگاه مطابق با تورم سالانه نیست و پزشکان به دلیل مشکلات هزینه ای مجبورند تعداد بیشتری از بیماران را ویزیت کرده به این ترتیب وقت کمتری برای هر بیمار صرف کنند و بیشتر از وسایل پاراکلینیکی همچون آزمایش و MRI استفاده نمایند.

وی افزایش تعرفه ویزیت پزشکان را امسال 10 تا 15 درصد عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که امسال شاهد تورم 25 درصدی هستیم ، به این ترتیب پزشکان مجبورند خارج از استاندارد یعنی روزانه 20 تا 30 بیمار را ویزیت کنند بنابراین خدمات درمانی مطلوب را ارائه نخواهند کرد.

دکتر خسرونیا نقش سازمان های بیمه گر را برعهده گرفتن تعرفه های واقعی ویزیت پزشکان اساسی دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال، در کشورهای پیشرفته ضمن آنکه خدمات درمانی رایگان و تحت پوشش بیمه ای به عموم افراد ارائه می شود ، نیاز واقعی پزشکان را نیز به دلیل هماهنگ بودن تعرفه پزشکان با تورم جامعه تامین می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha