پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که از انجام تست سواب بینی برای تشخیص کروناویروس در افرادی که تحت عمل جراحی سینوس قرار گرفته‌اند، اجتناب شود.

تست سواب بینی برای افرادی با سابقه جراحی سینوسی توصیه نمی‌شود

سلامت نیوز:پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که از انجام تست سواب بینی برای تشخیص کروناویروس در افرادی که تحت عمل جراحی سینوس قرار گرفته‌اند، اجتناب شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی ها نشان می دهد: افرادی که تحت عمل جراحی سینوس قرار گرفته اند باید قبل از انجام تست سواب کروناویروس با پزشک گوش و حلق و بینی مشورت کنند.


متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: همچنین افرادی که مسئول انجام آزمایش سواب هستند باید از بیمار در مورد سابقه جراحی سینوس یا جمجمه پرس و جو کنند و اگر چنین است روش های دیگر آزمایش مانند تست پشت گلو باید انجام شود.


به گفته متخصصان آمریکایی، اطلاعات آنلاین در مورد سواب های نازوفارنکس کووید فاقد اطلاعات هشدار دهنده به افرادی است که پیش از این جراحی سینوس یا جمجمه انجام داده اند.


به گزارش هندوستان تایمز، محققان همچنین اظهار داشتند: هرچند آسیب ناشی از خطا در انجام تست سواب‌ نازوفارنکس نادر است اما می تواند موجب ترشح مایع مغزی نخاعی یا خونریزی شدید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha