از لیزر هموروئید چه می‌دانید؟ لیزر بواسیر بهتر است یا جراحی بواسیر به شیوه سنتی؟ بیماری بواسیر یکی از بیماری‌های رایج است که در اکثر مواقع نیاز به درمان خاصی ندارد و پس از مدتی رعایت کردن مواردی از قبیل تغذیه مناسب، انجام ورزش، خوردن فیبر زیاد و... درمان خواهد شد.

لیزر بواسیر بهتر است یا جراحی به شیوه سنتی؟

سلامت نیوز:از لیزر هموروئید چه می‌دانید؟ لیزر بواسیر بهتر است یا جراحی بواسیر به شیوه سنتی؟ بیماری بواسیر یکی از بیماری‌های رایج است که در اکثر مواقع نیاز به درمان خاصی ندارد و پس از مدتی رعایت کردن مواردی از قبیل تغذیه مناسب، انجام ورزش، خوردن فیبر زیاد و... درمان خواهد شد.

درمان هموروئید به وسیله لیزر شامل دو روش است؛ درمان بواسیر به وسیله لیزر کم توان و درمان بواسیر به وسیله لیزر پرتوان. در روش لیزر هموروئید پرتوان به دلیل آن که دقت آن بسیار زیاد است، در مواقعی که بافت بواسیر در محلی نامناسب قرار دارد، استفاده از لیزر هموروئید پرتوان مناسب است. در روش درمان لیزر کم توان هموروئید به دلیل آن که هیچگونه برشی در سطح پوست ایجاد نمی‌شود، از عفونت و خونریزی در حین عمل و یا بعد از عمل خبری نیست، به همین دلیل این روش را می‌توان یک روش درمانی بسیار موفق بواسیر با حداقل ریسک در نظر گرفت.

درمان بواسیر به وسیله لیزر می‌تواند مزیت‌های مختلفی را به همراه داشته باشد که از جمله این موارد می‌توان به درمان سریع بواسیر، هزینه کمتر نسبت به روش‌های درمانی دیگر، درمان هموروئید بدون خونریزی و... اشاره کرد.  در ادامه این مقاله به بررسی درمان بواسیر با لیزر خواهیم پرداخت.


هموروئید چیست؟
هموروئید یا بواسیر یکی از بیماری‌های شایع در بزرگسالان است و درکتگوری بیماری نشیمنگاه قرار می گیرد که بیش از 75 درصد از افراد را به خود درگیر کرده است. نکته مهمی که باید در رابطه با هموروئید و لیزر هموروئید بدانید آن است که تمام انواع لیزر هموروئید نیازی به درمان لیزر ندارند و برخی از انواع بواسیر به وسیله درمان بواسیر خانگی قابل رفع هستند.


انواع لیزر هموروئید
درمان بواسیر به وسیله لیزر دارای انواع مختلفی است که وابسته به درجه هموروئید و همچنین وضعیت بیمار، از روش مناسب درمانی استفاده می‌شود. در حالت کلی می‌توان درمان با لیزر بواسیر را بهترین روش درمانی در نظر گرفت. این که از چه روشی برای درمان بواسیر استفاده شود وابستگی بسیار زیادی به تشخیص پزشک و همچنین میزان عود بیماری و کلینیکی که در آن اقدام به درمان بواسیر کرده‌اید دارد.

روش درمانی لیزر به دلیل آن که عوارض جانبی پس از عمل سنتی بواسیر را با خود به همراه ندارد یکی از روش‌های نوین برای درمان هموروئید شناخته می‌شود.

درمان بواسیر با لیزر به دو صورت کلی انجام می‌شود.
1.    جراحی هموروئید با لیزر کم توان
2.    جراحی هموروئید با لیزر پرتوان


لیزر هموروئید به وسیله لیزر کم توان
انجام لیزر هموروئید به وسیله لیزر کم توان یکی از روش‌های درمانی بدون خون ریزی بواسیر به شمار می‌رود. به دلیل آن که در این روش از نور لیزر برای برش استفاده نمی‌شود، هیچگونه خونریزی در حین عمل با روش لیزر هموروئید کم توان وجود نخواهد داشت. تابیده شدن نور لیزر به ناحیه بواسیر باعث می‌شود تا خونرسانی به بواسیر کم شود و پس از مدتی این ناحیه به دلیل عدم وجود خونرسانی خشک شود.
روش کار لیزر هموروئید کم توان به این صورت است که پس از آن که تابش مستقیم نور لیزر به ناحیه بواسیر باعث کم شدن خونرسانی به محل بواسیر می‌شود، گلبول‌های قرمز تجمع کرده در محل بواسیر ساختار لخته‌ای خود را از دست می‌دهند و به این صورت بواسیر حذف می‌شود.


لیزر هموروئید به وسیله لیزر پرتوان
در این روش برعکس لیزر هموروئید کم توان، از نور لیزر برای ایجاد برش در ناحیه بواسیر استفاده می‌شود. در این روش درمانی بواسیر به دلیل آن که برش توسط نور لیزر پرتوان انجام می‌شود لیزر هیچگونه تماسی با سطح پوست برقرار نمی‌کند که همین مورد باعث می‌شود تا احتمال ایجاد عفونت‌های احتمالی بعد از بواسیر به صورت کلی از بین برود. همین عدم برقراری تماس لیزر با ناحیه برش داده شده باعث می‌شود تا از انتقال بیماری‌هایی نظر ایدز جلوگیری شود. به دلیل دقت بالای این روش، انجام عمل‌های بواسیر در ناحیه‌های حساس با لیزر پرتوان این ویژگی را با خود به همراه دارد که بدون درگیر کردن بافت‌‌‌های مجاور ناحیه آسیب دیده بواسیر درمان شود.


مزیت‌های لیزر هموروئید
درمان بواسیر به وسیله لیزر دارای مزیت‌های مختلفی است که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به مواردی از قبیل عدم انتقال بیماری عفونی، درمان قطعی بواسیر، عدم احساس درد بعد از عمل، عدم بازگشت بیماری و... اشاره کرد.


با لیزر هموروئید با عود بواسیر خداحافظی کنید!
در روش درمان سنتی بواسیر به صورت جراحی، عموما بواسیر در بیش از 90 درصد مواقع دچار عود می‌شد و نیاز بود که بواسیر مجدد عمل شود. در روش لیزر هموروئید به دلیل آن که بدون خونریزی است و نیاز به طول درمان زیادی ندارد، عود کردن بواسیر تقریبا غیر ممکن است و موفقیت در این عمل نزدیک به 100 درصد است. نکته مهمی که وجود دارد آن است که میزانی از این درصد بالا به مهارت دکتر خانم بواسیر یا پزشک آقا بواسیر بستگی دارد.


کاهش میزان درد عمل با لیزر هموروئید
در عمل سنتی به دلیل وجود برش در عمل و همچنین احتمال عفونت پس از عمل، بیمار پس از عمل روند دردناکی را تجربه می‌کرد؛ اما در لیزر هموروئید به دلیل آن که بواسیر بیمار بدون ایجاد برش انجام می‌شود، بیمار پس عمل به راحتی می‌توان به فعالیت‌های روزانه خود مشغول شود بدون آن که هیچگونه دردی را احساس کند.


لیزر هموروئید بدون نیاز به بستری
در عمل لیزر بواسیر به دلیل عدم خونریزی و همچنین ایجاد برش در بافت پوست، هیچگونه خونریزی اتفاق نمی‌افتد بیمار پس از تحت درمان قرار گرفتن می‌تواند به راحتی به فعالیت‌های روزانه خود مشغول شود .


جراحی بواسیر بدون نیاز به پانسمان
درمان هموروئید به وسیله لیزر نیازی به پانسمان ندارد و بیمار پس از عمل حتی می‌تواند فعالیت‌های عادی زندگی خود را از سر بگیرد، عدم نیاز به پانسمان باعث می‌شود تا بیماری عود نکند و همچنین عفونتی پس از جراحی با لیزر بواسیر اتفاق نیفتد.


 جراحی هموروئید با لیزر بهترین روش درمانی
به دلیل موارد نام برده شده در بالا می‌توان نتیجه گرفت که تا زمان نگارش این محتوا، جراحی لیزر هموروئید بهترین روش درمانی است، این روش درمانی نه تنها درد، خونریزی و دیگر معایب جراحی بواسیر را با خود به همراه ندارد بلکه باعث می‌شود بیمار روند درمانی سریع‌تری را تجربه کند.

هزینه لیزر هموروئید
عوامل مختلفی در هزینه جراحی هموروئید نقش دارند که از جمله این موارد می‌توان موارد زیر اشاره کرد.


•    کلینیک تخصصی هموروئید  محل انجام لیزر بواسیر
•    میزان تخصص پزشک عمل کننده بواسیر
•    تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای لیزر بواسیر
•    میزان ساعت بستری بیمار در بیمارستان
•    درجه و نوع بواسیر
•    .....


مراقبت‌های پس از لیزر بواسیر
در صورتی که برای درمان بواسیر خود روش لیزر را انتخاب کرده باشید، نیاز به هیچگونه مراقبت خاصی بعد از عمل وجود نخواهد داشت و تنها نیاز است پس از عمل به مدت 24 ساعت استراحت کامل داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha