یکی از شایع ترین علت‌های چاق شدن ، مصرف غذاهای حاوی قند، آرد و ... است. این خوراکی‌ها ،سرشار از شیرینی مصنوعی است و متاسفانه هیچ ماده مغذی خاصی را وارد بدن نمی کند و زیاده‌روی در مصرف آن ها عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سندروم متابولیک است.

روش‌های مفید برای مقابله با میل به شیرینی

سلامت نیوز: یکی از شایع ترین علت‌های چاق شدن ، مصرف غذاهای حاوی قند، آرد و ...  است. این خوراکی‌ها ،سرشار از شیرینی مصنوعی است و متاسفانه هیچ ماده مغذی خاصی را وارد بدن نمی کند و زیاده‌روی در مصرف آن ها عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سندروم متابولیک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،جالب است بدانید که برخی مواد غذایی هم شیرینی طبیعی دارد وهم در صورت مصرف روزانه، میل شما به شیرینی های مضر را کم می کند و مصرف به اندازه آن‌ها با متعادل کردن سطح قند خون، خطر ابتلا به دیابت و دیگر شرایط خطرناک پزشکی را کاهش می دهد.

از جمله این خوراکی‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: دارچین این ادویه شگفت انگیز، درمان طبیعی دیابت نوع دو است.

دارچین

سطح قند خون را کاهش می دهد و باعث کاهش میل به شکر بعد از مصرف وعده های اصلی غذایی می شود. 

کدو حلوایی

سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر است و سطح قند خون را متعادل می کند. علاقه مندان به مصرف شیرینی، بیشتر در معرض انگل های روده ای هستند. وجود این انگل ها، میل به شیرینی را افزایش می دهد زیرا از منابع شیرین تغذیه می کنند. در این میان ،مصرف دانه های کدو حلوایی یکی از قدیمی ترین روش های مبارزه با انگل های روده محسوب می شود. کدو حلوایی را می توانید هم به صورت پخته و هم به صورت خام در سالادها استفاده کنید.

 هویج 

یکی از منابع غنی کربوهیدرات های پیچیده است. قند کدو حلوایی هم مانند هویج  به تدریج جذب می شود و میل به شیرینی را کاهش می دهد. متخصصان تغذیه مصرف هویج به صورت خام را برای کاهش میل به شیرینی، بیشتر توصیه می کنند. سیب زمینی شیرین این نوع سیب زمینی غنی از قندهای طبیعی است. سیب زمینی شیرین ماده ای به نام پکتین دارد که جذب قند در بدن را کاهش می دهد. بهترین ساعت مصرف این نوع سیب زمینی، اوایل صبح  یا در وعده ناهار است. 

شکلات تلخ

 شکلات یکی از رایج‌ ترین انتخاب ‌هایی است که افراد (به ‌خصوص زنان) در زمان میل به مصرف شیرینی ، به سراغش می‌ روند. بهتر است زمانی که هوس خوردن شکلات به سرتان زد، شکلات تلخ بخورید. شکلات تلخ ،شکلاتی است که بیش از ۷۰ درصد آن از کاکائو تشکیل شده باشد. همچنین شکلات تلخ سرشار از ترکیبات مفید گیاهی به ‌نام «پلی‌ فنل‌» است. برخی مطالعات نشان می ‌دهند که خواص ضدالتهابی و آنتی ‌اکسیدانی پلی ‌فنل‌ها می ‌تواند شاخص ‌های مربوط به سلامت قلب را بهبود دهد. البته شکلات تلخ نیز مانند شکلات‌ معمولی مقداری شکر و چربی دارد، بنابراین بهتر است در مصرف‌ آن زیاده ‌روی نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha