چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 308988

جایگزین گوشت، غذایی است که ممکن است طعم ، بافت یا ظاهری شبیه گوشت داشته باشد اما فاقد گوشت باشد. این روزها به دلیل افزایش قیمت گوشت بسیاری از خانواده‌ها نمی توانند گوشت کافی مصرف کنند به همین دلیل در ادامه به جایگزین های مناسب آن اشاره می کنیم : توفوتوفو سرشار از پروتئین و جایگزین سالم گوشت است.

مواد غذایی برای جبران مصرف کم گوشت

سلامت نیوز:جایگزین گوشت، غذایی است که ممکن است طعم ، بافت یا ظاهری شبیه گوشت داشته باشد اما فاقد گوشت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این روزها به دلیل افزایش قیمت گوشت  بسیاری از خانواده‌ها نمی توانند گوشت کافی مصرف کنند به همین دلیل در ادامه به جایگزین های مناسب آن اشاره می کنیم :

  توفو

توفو سرشار از پروتئین و جایگزین سالم گوشت است.توفو ، شیر سویای غلیظ شده و منبع خوبی از پروتئین و شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری برای سلامت است . توفو همچنین چند منظوره است وعطر و طعم بسیار ملایمی دارد ، بنابراین افراد می توانند آن‌ را مزه دار کنند تا عطر و طعم دلخواه را به آن بدهند. برخی افراد از آن به عنوان جایگزین تخم مرغ استفاده یا آن را با  غذاهای گرم مانند سوپ و سیب زمینی سرخ کرده مخلوط می کنند. 

  قارچ

وقتی طعم گوشت را می خواهید، قارچ گزینه خوبی است. عطر و طعم آن‌ غنی   و گوشتی است. قارچ سیرکننده است و می تواند جایگزین  گوشت در هر دستورالعمل  غذایی باشد. 

 بادمجان

بادمجان طعم گوشتی غنی و بسیار متنوعی دارد و می توان از آن برای تهیه انواع غذاها استفاده کرد. 

 غذاهای گیاهی غنی از پروتئین

برخی غذاهای کامل مانند لوبیا ، عدس ، نخود و قارچ حاوی پروتئین یا دارای بافتی گوشتی هستند و می توانند به عنوان جایگزین های گوشت به خوبی عمل کنند. تولیدکنندگان مواد غذایی اغلب این نوع مواد غذایی را در محصولات گیاهی خود قرار می دهند. فرد می تواند در وعده های غذایی خود از لوبیا و قارچ برای تغذیه و احساس سیری بیشتر استفاده کند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha