شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 309091

دویدن زیر باران شاید از دید برخی افراد بسیار عجیب یا حتی ناراحت کننده باشد، اما جالب است بدانید دویدن زیر باران می‌تواند مزایایی برای سلامتی داشته باشد.

دویدن زیر باران خوب است؟

سلامت نیوز: دویدن زیر باران شاید از دید برخی افراد بسیار عجیب یا حتی ناراحت کننده باشد، اما جالب است بدانید دویدن زیر باران می‌تواند مزایایی برای سلامتی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انتخاب، دویدن زیر باران شاید از دید برخی افراد بسیار عجیب یا حتی ناراحت کننده باشد، اما جالب است بدانید دویدن زیر باران می‌تواند مزایایی برای سلامتی داشته باشد.

 باران تا زمانی که همراه با طوفان، رعد و برق و صاعقه نباشد ایمن است. برای دویدن در زیر باران، لباس مناسب و کفش‌هایی با کشش خوب  بپوشید. دویدن در زیر باران می‌تواند در آماده سازی شما برای شرایط سخت مفید باشد.

آیا دویدن در زیر باران ایمن است؟ بله، به طور کلی دویدن در زیر باران به استثنای شرایط صاعقه، طوفان یا تگرگ شدید ایمن است، با این وجود دوندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای باید همیشه پیش بینی هوا را شب قبل از دویدن بررسی کنند. این روش به افراد کمک می‌کند تا زمان دویدن را برای جلوگیری از شرایط خطرناک تعیین کنند.

اگرچه به طور کلی دویدن در زیر باران ایمن است، اما عملکرد شما ممکن است ضرر داشته باشد. هرچه باران شدیدتر باشد، فعالیت شما نیز سخت‌تر می‌شود. بر این اساس در هوای بارانی نمی‌توان مثل هوای عادی و با همان شدت دوید.

به هر حال باید دقت کنید که در باران انتظارات خود را کاهش دهید و در باران‌های شدید با شرایط باد شدید مدت زمان دویدن خود را کاهش دهید. با این وجود، بدن شما حتی در شرایط سخت‌تر از شرایط طبیعی نیز از مزایای دویدن بهره خواهد برد.

به خاطر داشته باشید که هر آنچه را که در طول دویدن در روز بارانی می‌پوشید، آب را جذب می‌کند و اضافه وزن ایجاد می‌کند؛ بنابراین بهتر است از گرمکن‌های ضد آب استفاده کنید.

در روز‌های بارانی، سطحی که روی آن می‌دوید، لیزتر از حالت عادی خواهد بود و حتی در صورت ساییده شدن زیر کفش شما می‌تواند خطرناک باشد. حتما از کفش مناسب استفاده کنید و بعد از رسیدن به خانه کفشتان را خشک کنید.

نکته مهم و نهایی این است که اگر هر نوع مشکل بینایی جدی دارید، دویدن در هوای بارانی ایده خوبی برای شما نیست، چون خطر افتادن و صدمه دیدن شما را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha