شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 309094

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از کاهش ذخایر خونی برای تامین خون های مورد نیاز بیماران در بیمارستان های استان طی روزهای گذشته خبر داد.

ذخایر خونی در گیلان کاهش یافت

سلامت نیوز: مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از کاهش ذخایر خونی برای تامین خون های مورد نیاز بیماران در بیمارستان های استان طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر گیتی ایزدی پور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ذخایر خونی باید حداقل پنج روز باشد اما اکنون ذخایر خونی در استان گیلان به ۶۶ . ۳ روز رسیده است.

وی افزود: مصرف روزانه خون در استان گیلان  به طور میانگین ۳۰۰ واحد است در حالی که  مراجعه روزانه مردم برای جمع آوری این میزان از خون کاهش یافته است.

دکتر ایزدی پور با بیان اینکه با این وجود خون های مورد نیاز بیماران در گیلان تامین می شود، خاطرنشان کرد: شبکه ملی خون رسانی در کشور فعال است که استان های مختلف در موارد مختلف به هم کمک می کنند.

وی  از مردم نوعدوست گیلان در گروه های خونی مختلف دعوت کرد تا برای تامین خون های مورد نیاز بیماران به تمام پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

به گفته وی علاقمندان به این اقدام انسان دوستانه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون در ساعت اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ در طول روز نیز با شماره  ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال "اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی شرایط اهدای خون است.  

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و  آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha