بعد از گذشت بیش از یک سال از ورود ویروس کووید ۱۹ و ابتلای حدود یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن به بیماری کرونا و فوت متجاوز از شصت هزار نفر در کشور ، به مناسبت فرا رسیدن تعطیلات سال جدید، مسئولان جمهوری اسلامی وبه ویژه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی درمانی کشور از راه التماس و قسم دادن به حضرت عباس از مردم خواستند در خانه هایشان بمانند و از رفتن به سفر اجتناب بورزند تا زنجیره بیماری مزبور قطع شود و آمارهای مبتلایان و فوتی ها افزایش پیدا نکند و این تذکر هم داده می شود اگر مسافرت بکنند سوغات مرگ را به خانواده می برند .

منتظر واکسن داخلی تا آخر بهار نمانید/ به جای قسم دادن مردم به حضرت عباس، واکسن وارد کنید

سلامت نیوز-*دکتر سیف الرضا شهابی: بعد از گذشت بیش از یک سال از ورود ویروس کووید ۱۹ و ابتلای حدود یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن به بیماری کرونا و فوت متجاوز از شصت هزار نفر در کشور ، به مناسبت فرا رسیدن تعطیلات سال جدید، مسئولان جمهوری اسلامی وبه ویژه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی درمانی کشور از راه التماس و قسم دادن به حضرت عباس از مردم خواستند در خانه هایشان بمانند و از رفتن به سفر اجتناب بورزند تا زنجیره بیماری مزبور قطع شود و آمارهای مبتلایان و فوتی ها افزایش پیدا نکند و این تذکر هم داده می شود اگر مسافرت بکنند سوغات مرگ را به خانواده می برند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، از اواخر سال گذشته و به ویژه در سال ۱۳۹۹ و در مواقعی که منحنی ابتلا به کرونا سیر صعودی را طی می کرد به دفعات دولت از مردم خواست سفر نکنند و این درخواست فقط در حد حرف و اعلامیه ،خلاصه و در عمل عکس آن ملاحظه می شود و قاطعیتی در ورای تذکر دیده نمی شود . متاسفانه از سوی خود دولت محترم که درخواست می کند جدی گرفته نمی شود و تردد به شهرها کما کان جریان دارد و بسیاری از شهروندان با مراجعه به فرمانداری ها و دریافت یک نامه کلیشه ای ، مجوز سفر را کسب می کنند .با توجه به مطالب فوق و بی توجهی به درخواست ها برای نرفتن به سفر از سوی مردم و دستگاه های اجرایی ، بهترین کار برای جلوگیری از شیوع رو به تزاید بیماری کرونا ، واکسینه کردن مردم است و در این زمینه کم کاری کاملا محسوس است و در صد بسیار اندک افرادی که تا کنون واکسینه شدند گواه بر این ادعا است .

آمارها حکایت از آن دارد افرادی که در کل جمعیت واجد دریافت واکسینه در کشور یک دوز واکسن را تزریق کرده باشند به یک درصد نمی رسد و این ضایعه بزرگ برای کشور است .واردات واکسن حتی از کشورهایی که جمهوری اسلامی روابط حسنه با آن ها دارد نظیر روسیه و چین به صورت قطره چکانی انجام می شود و هر دفعه حداکثر در حد چند صد هزار دوز وارد می شود که به نظر می رسد برای خالی نبودن عریضه و دل خوش کردن است تا یک اقدام جدی که آحاد مردم کشور را در بر بگیرد و مقابله جدی با این ویروس خطرناک و مهلک باشد . این مقدار و با این حالت قطره چکانی هر گز کفاف جمعیت کشور را نخواهد کرد . آمارهای واکسینه کردن شهروندان در سایر کشورها حتی کشورهای خاورمیانه که توسط منابع معتبر اعلام می شود با ایران تفاوت فاحش دارد .

اگر مسئولان چشم امید به واکسن تولید داخل دوخته اند تا وارد بازار مصرف بشود انتظاری خوب و بر اساس احساسات تولید ملی قابل تقدیر است ولی اولا – دقیقا مشخص نیست واکسن تولید داخل چه زمانی تأییدیه دریافت می کند و بعد از دریافت تأییدیه نهایی ، چه زمان به تولید انبوه می رسد . ثانیا – اگر آن طور که اعلام می شود در اواخر بهار تأییدیه دریافت کند و به تولید انبوه برسد آیا از نظر اخلاق پزشکی ، یک روز تاخیر در واکسینه کردن مردم خیلی دیر نیست ؟ تا فصل بهار و در این فاصله هر روز تعدادی از افراد به کام مرگ می روند و چند هزار تن هم مبتلا می شوند و چه بسا در افراد مبتلا ، عوارض آن ، تا سال ها در شخص باقی خواهد ماند . بهتر آن بود که از چند ماه جلوتر موضوع واردات واکسن از همان کشورهای بلا مانع جدی گرفته می شد تا نیاز به قسم دادن مردم به حضرت عباس نباشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha