طبق یافته های اخیر، استفاده از آسپرین برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی در افراد سالم با ۲۹ درصد کاهش احتمال ابتلا به عفونت کووید ۱۹ مرتبط بود.

مصرف آسپرین احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

سلامت نیوز:طبق یافته های اخیر، استفاده از آسپرین برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی در افراد سالم با ۲۹ درصد کاهش احتمال ابتلا به عفونت کووید ۱۹ مرتبط بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، نتایج مطالعات نشان داد نسبت بیماران تحت درمان با آسپرین که مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بودند به طور قابل توجهی پایین‌تر بود.


آسپرین یک داروی تثبیت شده، ایمن و کم هزینه در استفاده طولانی مدت در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی است. مطالعات نشان داد که آسپرین علاوه بر اثرات ضدالتهابی شناخته شده، می‌تواند پاسخ‌های ایمنی ذاتی و تطبیقی را تعدیل کند و به سیستم ایمنی بدن انسان کمک کرده تا با برخی از عفونت‌های ویروسی مقابله کند.


محققان با در نظر گرفتن این اطلاعات فرض کردند که درمان قبل از ابتلاء به عفونت با دوز پایین آسپیرین (۷۵ میلی گرم) ممکن است تأثیر مفیدی بر عدم ابتلاء به کووید ۱۹ و طول مدت بیماری داشته باشد.


محققان داده‌های ۱۰۴۷۷ نفری را که از اول فوریه ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ در اولین موج کووید ۱۹ آزمایش داده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
مصرف آسپرین برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی در افراد سالم در مقایسه با افراد غیرمصرف کننده آسپرین موجب کاهش ۲۹ درصدی ابتلاء به کووید ۱۹ شد. همچنین مشخص شد در صورت ابتلاء به کووید ۱۹، مدت بیماری شأن ۲ تا ۳ روز کوتاه‌تر است.


نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تأثیر مثبت مصرف دوز پایین آسپرین در مرحله مقدماتی بوده، اما امیدوارکننده است و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.


منبع: ساینس دیلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha