معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور نحوه فعالیت بیمارستان های خصوصی، مطب ها و داروخانه های بخش خصوصی را در ایام نوروز تشریح کرد.

نحوه فعالیت مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی در دومین نوروز کرونایی

سلامت نیوز:معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور نحوه فعالیت بیمارستان های خصوصی، مطب ها و داروخانه های بخش خصوصی را در ایام نوروز تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد جهانگیری، درباره وضعیت فعالیت بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها در نوروز ۱۴۰۰، گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، فعالیت‌هایشان را مانند قبل انجام می‌دهند و بیماران را به صورت اورژانس می‌پذیرند و اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهند. حتی با توجه به اینکه توصیه شده که مسافرت نداشته باشید و مسافرتی هم نباید انجام شود، شاید در بعضی از ایام تعطیلات، فقط حجم فعالیت‌ها کاهش یابد و در سایر روزها حجم فعالیت‌ها هم مطابق روزهای عادی خواهد بود و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شبانه روزی ما چه در حوزه پزشکی و چه دندان‌پزشکی کاملا فعال خواهند بود.


وی افزود: داروخانه‌های شبانه‌روزی‌مان هم فعالیت خودشان را در نوروز دارند و مشکلی در این زمینه هم وجود ندارد. سایر داروخانه‌ها هم در روزهای غیرتعطیل فعالند.


جهانگیری درباره وضعیت فعالیت‌ مطب‌های پزشکی نیز گفت: در زمینه مطب‌ها ما مانند سنوات قبل توصیه‌های لازم را انجام دادیم و نظام پزشکی‌ها اقدامات لازم را برای هماهنگی‌ها با مطب‌ها انجام داده‌اند. ما اعلام کردیم که با شبکه‌های بهداشت و درمان هر منطقه هماهنگ باشند و در زمینه فعالیت مطب‌ها در حوزه‌های مختلف، اطلاع‌رسانی محلی را انجام دهند. امسال هم با توجه به توصیه‌های انجام شده مبنی بر عدم سفر، بنابراین فعالیت‌ها خیلی تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرد.


وی گفت: طبق تجربه سنوات قبلی درصد بالایی از ارائه خدمات در نوروز در بخش خصوصی نیست. به طور کلی در حوزه بستری بیشتر بیمارستان‌های دولتی فعالند، اما به نسبت کاهش خدمات که در نوروز به طور کلی میزان خدمات کاهش می‌یابد، باز هم ۲۰ درصد ارائه خدمات در حوزه بستری در بخش خصوصی است و انجام می‌شود. در حالی که میزان ارائه خدمات در بخش سرپایی ۶۰ درصد در بخش خصوصی و ۴۰ درصد در بخش دولتی است، اما در زمان تعطیلات نوروز این رقم افزایش می‌یابد. به طوری که بستری در بخش دولتی بیشتر لحاظ می‌شود، اورژانس‌ها بیشتر فعال می‌شوند و خدمات در جاهای دیگر کاهش پیدا می‌کند.


جهانگیری با بیان اینکه در زمینه کرونا عمده بار در بخش سرپایی بر دوش مطب‌ها است، اظهار کرد: در کلان‌شهرهای ما ۷۰ درصد بار بر دوش مطب‌ها است، اما در زمینه بستری بیش از ۹۰ درصد بار کرونا در بخش دولتی است. با این حال بیمارستان‌های خصوصی هم در زمینه کرونا فعال هستند.
وی درباره نحوه ارائه خدمات الکتیو یا زیبایی در بخش خصوصی در نوروز، گفت: فعالیت در این زمینه ادامه دارد و ممنوعیتی وجود ندارد، مگر در جاهایی که اعلام شود به دلیل شرایط کرونا جراحی‌های الکتیو باید تعطیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha