سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 309292

محققان با استفاده از گرافن، کیت تشخیص کرونا ساختند که در مدت ۱۵ ثانیه نتایج دقیقی ارائه می‌دهد، این کیت در حال وارد شدن به تست‌های بالینی است.

تشخیص سریع کرونا با کیت گرافنی

سلامت نیوز:محققان با استفاده از گرافن، کیت تشخیص کرونا ساختند که در مدت ۱۵ ثانیه نتایج دقیقی ارائه می‌دهد، این کیت در حال وارد شدن به تست‌های بالینی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شرکت جی‌ال‌سی مدیکال (GLCM)، یک شرکت تابعه گرافن ایدرز کانادا (GLC)، به تازگی اعلام کرده است تست GLCM SARS-COV-۲ Insta را به اتمام رسانده و این تست‌ها می‌توانند نتایج را در کمتر از ۱۵ ثانیه ارائه دهند. این تست تشخیص کرونا ابزاری مناسب برای پایش کرونا خواهند بود.


به گزارش ستاد توسعه فناری نانو،کیت تشخیص کرونای  Insta-Test یک تست بزاق است که نیاز به سواب بینی ندارد. در این تست تجهیزات گران‌قیمت یا آزمایشگاه برای پردازش نتایج لازم نیست. این دستگاه تشخیصی هنگامی که در معرض آنتی‌ژن‌های ویروسی کرونا قرار می‌گیرد، سیگنال‌هایی تولید می‌کند و به ‌طور مستقیم ویروس را در کمتر از ۱۵ ثانیه تشخیص می‌دهد. این آزمایش Insta-test یک تست قابل انجام در محل بوده و برای شرایطی که نیاز به نتایج فوری و قابل اطمینان باشد، مناسب است تا بتوان گروه های بزرگی از مردم را مدیریت کرد.


پتانسیل این زیست‌حسگر مبتنی بر گرافن مردم را قادر می‌سازد تا احساس آزادی را به‌دست آورند و به زندگی طبیعی خود بازگرداند.
دانا مان مانو، مدیرعامل جی‌ال‌سی مدیکال گفت: تست Insta-test برای شناسایی و مدیریت مناطق با میزان عفونت بالا ضروری است، هر چه تست‌های بیشتری انجام دهیم، اعتماد به نفس بیشتری ایجاد خواهد کرد.


وی افزود: این روزها خبرهایی درباره موج جدید شیوع کرونا را در نواحی مختلف جهان می‌شنویم و انواع جدید ویروس چالش‌های بیشتری برای جهانیان ایجاد خواهد کرد. از ارائه پیشنهادهای نوآورانه و انقلابی برای حل این مشکل خوشحال هستیم. این تست یک راه حل فوری برای کمک به مقابله با این پاندمی جهانی است.


مانو تصریح کرد: اتمام موفقیت‌آمیز توسعه این فناوری، پلتفرمی موثر برای تست‌های تشخیص کرونا در آینده است؛ چرا که این فناوری راه حل سریع برای سویه‌های نوظهور ویروس‌های خانواده کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: مشتاقانه منتظر هستیم تا اطلاعات بیشتری را در هفته‌های آینده به اشتراک بگذاریم. در این فاصله وارد آزمایش‌های بالینی می‌شویم و برای حضور در بازار برنامه‌ریزی می‌کنیم.


بر اساس گزارشی که منتشر شده ‌است یک موسسه ویروس‌شناسی مشهور جهان، اثربخشی Insta-test را از طریق ارزیابی‌های پیش از بالینی اعتبارسنجی کرده است. این دستگاه به زودی وارد آزمایش‌های بالینی انسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha