پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 309374

سبکی سر همراه با سرفه خشک ممکن است نشانه ای از کمبود اکسیژن در بدن باشد که می تواند به معنای وجود یک مشکل قلبی یا ریوی باشد.دلایل بسیاری وجود دارند که می توانند موجب سرفه خشک شوند، اما برخی موارد ممکن است به مسائلی جدی اشاره داشته باشند که به رسیدگی فوری نیاز دارند. سرفه خشک مداوم می تواند نشانه ای از یک مساله پزشکی جدی باشد.

وقتی سرفه خشک به بروز مساله‌ای جدی اشاره دارد

سلامت نیوز:سبکی سر همراه با سرفه خشک ممکن است نشانه ای از کمبود اکسیژن در بدن باشد که می تواند به معنای وجود یک مشکل قلبی یا ریوی باشد.دلایل بسیاری وجود دارند که می توانند موجب سرفه خشک شوند، اما برخی موارد ممکن است به مسائلی جدی اشاره داشته باشند که به رسیدگی فوری نیاز دارند. سرفه خشک مداوم می تواند نشانه ای از یک مساله پزشکی جدی باشد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ، اگر سرفه خشک پس از گذشت چند روز بهبود نیابد یا بدتر شود باید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.


با سوزش سردل نیز مواجه هستید

سوزش سردل به تنهایی نیز مساله ای آزاردهنده و مقابله با آن می تواند دشوار باشد. سرفه خشک و پایدار می تواند نشانه ای از رفلاکس اسید یا بیماری بازگشت اسید معده به مری باشد. زمانی که اسفنکترهای بین معده و مری به درستی بسته نمی شوند، این شرایط می تواند به اسید معده اجازه دهد وارد مری شده و به سمت دهان بالا بیاید.


اسید مری را می سوزاند که محرکی برای سرفه است زیرا بدن تلاش می کند اسید را از ورود به این بخش باز دارد. به گفته موسسه ملی سلامت آمریکا، بیماری بازگشت اسید معده به مری مشکلی جدی است که باید به آن رسیدگی شود. در صورت عدم درمان، اسید می تواند موجب شرایطی به نام مری بارت شود.


مری بارت اغلب در افرادی که برای مدتی طولانی به بیماری بازگشت اسید معده به مری مبتلا بوده اند دیده می شود. در این شرایط سلول های دیواره داخلی مری شبیه به سلول های دیواره داخلی روده می شوند. این شرایط می تواند احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.


در سینه خود با احساس سنگینی مواجه هستید

 موارد بسیاری می توانند موجب احساس سنگینی در سینه شوند و ممکن است احساس تجربه یک حمله قلبی را داشته باشید. به عنوان مثال، ورود اسید به این قسمت از بدن می تواند موجب احساس سوزش و سنگینی شود.


در شرایطی که مواردی کمتر جدی مانند انباشت گاز یا کشیدگی عضله می توانند موجب احساس ناراحتی در قسمت سینه شوند، اما احساس ناراحتی پایدار همراه با سرفه خشک شرایطی است که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. سرفه خشک می تواند بیانگر عملکرد نادرست قلب یا ریه های شما باشد که می تواند به مساله ای جدی و نیازمند دریافت کمک پزشکی فوری اشاره داشته باشد.


برای تنفس با دشواری مواجه هستید

 تنگی نفس و دشواری در تنفس می تواند نشانه ای از در جریان بودن مشکلی در بدن باشد. شما ممکن است به سرماخوردگی، آلرژی یا مشکلات قلبی و ریوی مبتلا باشید. اگر این شرایط با سرفه همراهی می شود، می تواند به یک مشکل زمینه ای اشاره داشته باشد.


مقاله ای که توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا منتشر شد به این نکته اشاره دارد که سرفه یکی از علائم اصلی آسم است. محرک های معمول شامل هوای سرد، روایح قوی و ورزش می شوند.


شما ممکن است خس خس سینه، خفگی، یا نفس نفس زدن را تجربه کنید. اگر با دشواری در تنفس مواجه می شوید باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن در پی دریافت کمک پزشکی باشید.


سبکی سر را تجربه می کنید

سبکی سر همراه با سرفه خشک ممکن است نشانه ای از کمبود اکسیژن در بدن باشد که می تواند به معنای وجود یک مشکل قلبی یا ریوی باشد.
اگر به طور مکرر با این شرایط مواجه می شوید باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سطوح اکسیژن بدن کافی نباشد، امکان تجربه غش وجود دارد.


سرفه خود را نمی توانید متوقف کنید

آغاز سرفه و ناتوانی در متوقف کردن آن یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی است که می توان تجربه کرد. عفونت های ویروسی و خروسک از شایع‌ترین دلایل بروز این شرایط هستند. اما اگر این شرایط به طور مداوم تکرار می شود، ممکن است به یک مشکل زمینه ای جدی اشاره داشته باشد.


برونشیت ممکن است از دلایل سرفه ای باشد که نمی توان آن را متوقف کرد، اما برونشیت به طور معمول مخاط تولید می کند و سرفه مرتبط با آن طبیعت خشک ندارد. اگر به طور مکرر با سرفه ای که از بین نمی رود مواجه هستید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.


قادر به صحبت کردن نیستید یا بدون سرفه نمی توانید مکالمه ای با دیگران داشته باشید

سرفه مزمن می تواند نشانه ای از آلرژی ها باشد. اما این تنها دلیل بروز این شرایط نیست. برای بررسی و تشخیص دلیل بروز این شرایط باید به پزشک مراجعه کنید.


اگر زیاد سرفه می کنید به گونه ای که حی قادر به صحبت کردن با دیگران نیستید، احتمالا با مشکلی اساسی مواجه هستید. بیماری های مزمن ریوی مانند آمفیزم و بیماری مزمن انسدادی ریه می توانند در پس این شرایط قرار داشته باشند.
سرفه شدید که با ظاهر شدن خون همراه است سرفه خونی همواره یک زندگ هشدار محسوب می شود. خون نشانه ای از تحریک شدن قسمتی در دستگاه تنفسی است.


سرفه خونی می تواند نشانه ای از سرطان، بیماری ریه، یا آسیب دیدگی رگ های خونی به واسطه شدت زیاد سرفه باشد. مشاهده خون پس از سرفه باید به عنوان موردی اضطراری در نظر گرفته شده و برای بررسی دلیل یا دلایل بروز آن به پزشک مراجعه کرد.


سرفه خشکی که مبتنی بر فصل است

برخی موارد سرفه خشک در فصل های بهار و پاییز، یعنی زمانی که آلرژی ها در بدترین حالت خود قرار دارند، ظاهر می شوند.


سرفه خشک شما می تواند ناشی از تحریک مسیرهای هوایی باشد. در شرایطی که آزاردهنده است، اما لزوما شرایطی خطرناک نیست. بسیاری از درمان های خانگی می توانند به مبارزه با آلرژی های فصلی کمک کنند.


کف صورتی در مخاط وجود دارد

کف صورتی رنگ در دهان هنگام سرفه یکی از نشانه هایی است که به بروز مشکلی در بدن اشاره دارد. رفلکس واگال یکی از دلایل بروز این شرایط است. این شرایط زمانی که قلب به درستی عمل پمپاژ را انجام نمی دهد، شکل می گیرد.


رفلکس واگال که موجب سرفه خشک می شود می تواند به واسطه نارسایی قلبی نیز ایجاد شود. کف صورتی یا رنگ صورتی در هر چیزی که به واسطه سرفه بالا می آید، باید به سرعت بررسی شود. شما ممکن است تنگی نفس و احساس سنگینی در سینه را نیز همراه با این علامت تجربه کنید.


در دریافت کمک پزشکی تعلل نکنید زیرا به گفته موسسه ملی سلامت آمریکا، رفلکس واگال می تواند به یک حمله قلبی یا رفلکس برادی‌کاردی منجر شود.


احساس می کنید چیزی در گلوی شما وجود دارد

سرفه واکنشی طبیعی از بدن برای پاکسازی ناحیه گلو است. اگر بدون دلیل مشخص احساس می کنید چیزی در گلوی شما گیر کرده است، این شرایط ممکن است به واسطه سینه پهلوی غیرمعمول ناشی شود.


برخلاف سینه پهلوی عادی، در نوع غیرمعمول هیچ مخاط یا خلطی تولید نمی شود. در سینه پهلوی عادی سرفه بسیار مولد است زیرا بدن تلاش می کند از عفونت در ریه ها خلاص شود. اما این امکان وجود دارد که سرفه های خشک و غیرمولد نیز از ابتلا به سینه پهلوی غیرمعمول سرچشمه بگیرند. بر همین اساس، هر نوع سرفه مزمن باید جدی گرفته شود.


همراه با سرفه خشک با احساس در گلوی خود مواجه هستید

اگر هنگام سرفه با احساس درد در گلوی خود مواجه هستید، عفونت های باکتریایی یا ویروسی می توانند یکی از دلایل این شرایط باشند.


آلرژی های فصلی یکی دیگر از دلایل احتمالی هستند. ترشحات پشت حلق می تواند گلو را تحریک کرده و موجب درد و سرفه شود.


با تب و بدن درد مواجه هستید

اگر سرفه خشک با تب و درد همراهی می شود ممکن است به آنفلوآنزا مبتلا باشید. سرفه شما می تواند به واسطه یک بیماری کلی شکل بگیرد که بدن در تلاش برای خنثی کردن آن است.


افزون بر این، ویروس های بسیاری وجود دارند که می توانند موجب سرفه خشک شوند. سل یک بیماری ریوی جدی است که می تواند حتی موجب مرگ فرد شود. فیبروز ریوی ایدیوپاتیک از دیگر مواردی است که می تواند موجب سرفه خشک شود.  

 

منبع:"پاور آو پازیتیویتی"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha