چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 309464

رعایت تعادل و تناسب در مصرف آجیل و خشکبار ایام عید برای همه افراد در افراد با بیماری‌های زمینه‌ای خاص، بسیار مهم است.

توصیه‌های مهم برای مصرف آجیل و خشکبار

سلامت نیوز:رعایت تعادل و تناسب در مصرف آجیل و خشکبار ایام عید برای همه افراد در افراد با بیماری‌های زمینه‌ای خاص، بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، آجیل و خشکبار یکی از میان وعده‌های ویژه در ایام نوروز است. توجه به تعادل در مصرف آجیل از آن جهت مهم است که با توجه به ماهیت تشکیل دهنده آن، قابلیت فسادپذیری بسیار بالایی دارند و اگر در محیط نامناسب و مرطوب نگهداری شوند، احتمال آلوده شدن به انواع قارچ‌ها وجود دارد که در صورت مصرف مکرر، این نوع قارچ باعث بروز سرطان‌های کبد می‌شود.


البته آجیل و خشکبار خام دارای فوائد بسیار مهمی هستند که از مهمترین فواید آن می‌توان به وجود اسید چرب غیراشباع و فیبر مناسب اشاره کرد که در صورت استفاده مناسب و متعادل می‌توانند از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کنند.


از دیگر نکات مهم در مصرف آجیل این است که در حد زیاد شور نباشند، زیرا در صورت شور بودن بیش از حد آجیل، شاهد افزایش فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی خواهیم بود. باید به این نکته توجه داشت که آجیل و خشکبار کالری بسیر بالا حتی در حد یک وعده غذایی دارند؛ بنابراین سعی کنید تناسب در مصرف آن‌ها را رعایت کنید.


مصرف بیش از حد آجیل باعث چاقی می‌شود و در ادامه بیماری‌های دیگری را در پی خواهد داشت.
از انواع آجیل‌های مناسب می‌توان به بادام، گردو، پسته، فندق و بادام هندی اشاره کرد که از نظر خواص در یک رده قرار دارند. با توجه به موضوع سلامت و همچنین اپیدمی ویروس کرونا توصیه می‌شود آجیل مصرفی خود را از محل مطمئن و بهداشتی تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha