شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 309674

کووید 19 به سلول می چسبد، وارد آن می شود و کنترل سلول انسانی را به دست می گیرد و خود را تکثیر می کند. نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد چای سبز اجازه نمی دهد ویروس کرونا به سلول های بدن بچسبد؛ خبری شاید خوش تر از کشف واکسن کرونا که معلوم نیست چه زمانی به دست مان برسد!عصر ایران به نقل از پایگاه داده های پزشکی «BioRxiv» گزارش می دهد : ماده ای در چای سبز وجود دارد که می تواند با جلوگیری از اتصال نوع جدید ویروس کرونا به سلول‌های انسانی، از ابتلا به بیماری کووید19 به ویژه در انواع شدید و جهش یافته ویروس، پیشگیری کند.

فواید چای سبز در پیشگیری از کرونا

سلامت نیوز:کووید  19 به سلول می چسبد، وارد آن می شود و کنترل سلول انسانی را به دست می گیرد و خود را تکثیر می کند. نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد چای سبز اجازه نمی دهد ویروس کرونا به سلول های بدن  بچسبد؛ خبری شاید خوش تر از کشف واکسن کرونا که معلوم نیست چه زمانی به دست مان برسد!

به گزارش سلامت نیوز ، عصر ایران به نقل از پایگاه داده های پزشکی «BioRxiv» گزارش می دهد : ماده ای در چای سبز وجود دارد که می تواند با جلوگیری از اتصال نوع جدید ویروس کرونا به سلول‌های انسانی، از ابتلا به بیماری کووید19 به ویژه در انواع شدید و جهش یافته ویروس، پیشگیری کند.

بر اساس یافته های این تحقیق، ماده ای به نام «اپی گالوکاتکین گالات» (EGCG)موجود در چای سبز حتی می تواند تا حد زیادی در جلوگیری از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا که طی ماه های گذشته نگرانی گسترده ای را در دنیا سبب شده، موثر باشد.چای سبز همچنین با pH اسیدی بالایی که دارد  می تواند به کاهش خطر ابتلا به علایم شدید کووید19 کمک کند.

میزان و نحوه مصرف

برای فردی با شرایط معمولی، مصرف روزانه سه لیوان چای سبز مناسب است.می توانید چای سبز را با نبات، دارچین، هل، لیموترش، زنجبیل، نعناع، گل یاس، زعفران، گل محمدی و نظایر این ها میل کنید.به ازای یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری چای سبز در قوری بریزید.( بهتر است قوری، چینی یا شیشه ای باشد) سپس در قوری را ببندید.حدود سه دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد.اگر از چای سبز کیسه ای استفاده می کنید تا 10 دقیقه صبر کنید.

زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز

چای سبز را ناشتا نخورید. بلافاصله بعد از غذا هم نخورید چون مانع جذب آهن می شود. بهترین موقع، زمانی است که گرسنه نیستید و حدود دو ساعت از غذا خوردن تان گذشته است.پژوهش ها نشان می دهند مصرف یک استکان چای سبز قبل از تمرینات ورزشی، میزان چربی سوزی را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

قبل از خواب هم نخورید چون کافئین موجود در چای سبز ممکن است خواب تان را دچار اختلال کند.اگر بیماری خاصی مانند دیابت، کم خونی، ناراحتی قلبی و کبدی، اسهال، آب سیاه چشم و ... دارید یا باردار هستید، قبل از شروع به مصرف چای سبز با پزشک تان مشورت کنید. توضیح ضروری این که چنین توصیه هایی شما را از گذاشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بی نیاز نمی کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha