یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 309762

این روزها و با فرا رسیدن فصل بهار، رفته رفته شاهد عرضه میوه های فصل گرما هستیم و ویترین فروشگاه های میوه فروشی نسبت به فصل زمستان رنگارنگ تر خواهد شد. در این میان یکی از میوه هایی که از آغاز بهار تا تابستان موجود است، توت فرنگی محسوب می شود.

با رسیدن فصل بهار تا می توانید توت فرنگی بخورید

سلامت نیوز: این روزها و با فرا رسیدن فصل بهار، رفته رفته شاهد عرضه میوه های فصل گرما هستیم و ویترین فروشگاه های میوه فروشی نسبت به فصل زمستان رنگارنگ تر خواهد شد. در این میان یکی از میوه هایی که از آغاز بهار تا تابستان موجود است، توت فرنگی محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، اگر شما هم نمی دانید چگونه مصرف روزانه ویتامین ها و آنتی اکسیدان های خود را تقویت کنید؟ توت فرنگی بهترین گزینه برای خرید محسوب می شود. این میوه شیرین و خوش طعم دارای مواد مغذی ضروری و مورد نیاز بدن از جمله فیبر ، ویتامین C ، منگنز ، فولات (ویتامین B9) و پتاسیم بوده و همچنین حاوی مقادیر کمی مس ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، سلنیوم و ویتامین های B6 ، K و E است.

اگرچه توت فرنگی حاوی مقادیری قند است، اما این میوه توسط انجمن مراقبت از دیابت به عنوان یک ماده غذایی با قند پایین ذکر شده است زیرا بلافاصله پس از مصرف، سطح قند خون شما را افزایش نمی دهد. آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی ممکن است دلیل این موضوع باشد. طبق مطالعات منتشر شده در مجله تخصصی  Antioxidants and Nutrients ، مصرف منظم توت فرنگی  ) با سطح سالم قند خون ارتباط دارد.

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم مولکولی نشان می دهد که خوردن منظم غذاهای حاوی ویتامین C ، مانند توت فرنگی ، می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد. این امر تا حدی به این دلیل است که ویتامین C از اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که اغلب کلسترول  بد  نامیده می شود ، جلوگیری می کند. به گفته محققان، کلسترول بد  اکسید شده به پوشش داخلی عروق وارد می شود و باعث سخت شدن آنها می شود.

مصرف توت فرنگی و سایر توت ها به صورت روزانه همچنین می تواند مغز شما را سالم نگه دارد. نتایج  یک مطالعه منتشر شده در مجله تخصصی Annals of Neurology نشان می دهد خوردن دائمی توت فرنگی بر سلامت مغز تاثیر مثبتی دارد. در این مطالعات محققان داده های بیش از ۱۲۱ هزار و ۷۰۰  فرد داوطلب را تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند که مصرف منظم توت فرنگی با کاهش سرعت کاهش حافظه همراه است. علت این امر احتمالاً وجود آنتوسیانیدین ها و فلاونوئیدهای موجود در توت فرنگی است که از ترکیبات گیاهی هستند که دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی به شمار می روند.


بر اساس بررسی های انجام شده، سیستم گوارش شما نیز از مزایای توت فرنگی نیز بهره مند خواهد شد. یک فنجان از این میوه تازه حاوی تقریبا سه گرم فیبر محلول و نامحلول  است. فیبر محلول در این میوه برای هضم مناسب مواد غذایی و عملکرد صحیح سیستم گوارش ضروری است زیرا آب را به روده ها وارد و به بدن کمک می کند مواد مغذی را جذب کند. فیبر نامحلول حجم زیادی را به مدفوع اضافه کرده و به دفع مواد زائد با سرعت بیشتری از روده ها کمک می کند.

فقط بخاطر داشته باشید که هرچه بیشتر این میوه خوشمزه را مصرف کنید ، فواید بیشتری نیز خواهید داشت. خواه توت فرنگی را درون یک کاسه بلغور جو دوسر بریزید و یا آنها را با شکلات تلخ مصرف کنید. به طور کلی توت فرنگی یک ماده غذایی عالی برای داشتن رژیم غذایی سالم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha